Razvoj slušanja i govora djece s umjetnom pužnicom s obzirom na dob pri operaciji (CROSBI ID 489935)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Vlahović, S. ; Šindija, B. ; Pegan, B. ; Kekić, B. ; Ries, M. ; Trotić, R. Razvoj slušanja i govora djece s umjetnom pužnicom s obzirom na dob pri operaciji // III kongres Hrvatskog društva za otorinolaringologiju i cervikofacijalnu kirurgiju: knjižica sažetaka / . (ur.). Zagreb: Hrvatsko društvo za otorinolaringologiju i cervikofacijalnu kirurgiju, 2003. str. 84-x

Vlahović, S. ; Šindija, B. ; Pegan, B. ; Kekić, B. ; Ries, M. ; Trotić, R.

Razvoj slušanja i govora djece s umjetnom pužnicom s obzirom na dob pri operaciji

Razvoj slušanja i govora djece s umjetnom pužnicom s obzirom na dob pri operaciji. Broj djece s umjetnom pužnicom u Hrvatskoj se tijekom nekoliko posljednjih godina naglo povećao. S obzirom na spoznaje da i neka djeca operirana izvan optimalne životne dobi ostvaruju značajno brži napredak u razvoju slušanja i govora nego tijekom rehabilitacije sa slušnim pomagalima, u program ugradnje umjetnih pužnica uključen je i određeni broj školske djece. Rezultati koje postižu djeca s izoliranim oštećenjem sluha operirana do četvrte godine života poznati su i lakše predvidljivi nego rezultati djece operirane u starijoj životnoj dobi, kod kojih je raspon mogućih dosega znatno širi. Prikazujemo rezultate tonskog audiograma, govornog audiograma, CAP i SIR, LiP, MTP i razumljivosti riječi i rečenica kod različitih skupina djece s obzirom na dob pri operaciji i vrijeme proteklo od operacije. Također ih uspoređujemo s rezultatima koje postižu djeca koja koriste slušna pomagala.

.

.

.