Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Orši neljepo piše - poteškoće djece, mađarskih govornika, u učenju hrvatskoga jezika (CROSBI ID 489938)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad

Cvikić, Lidija ; Kuvač, Jelena Orši neljepo piše - poteškoće djece, mađarskih govornika, u učenju hrvatskoga jezika // Dijete i jezik danas / Vodopija, Irena (ur.). Osijek: Visoka učiteljska škola u Osijeku, 2003. str. 55-66-x

Podaci o odgovornosti

Cvikić, Lidija ; Kuvač, Jelena

hrvatski

Orši neljepo piše - poteškoće djece, mađarskih govornika, u učenju hrvatskoga jezika

Početak školovanja uz velike psiho-socijalne promjene donosi i promjene na jezičnome planu, odnosno dijete se poučava standardnome jeziku i vještinama čitanja i pisanja. Da bi se usvojio standardni jezik, gramatika i pravopisna pravila te naučilo čitati i pisati, potrebno je razviti niz psihofizičkih predvještina kao što su: slušno razumijevanje, fonološka svjesnost, grafomotorika, orijentacija u prostoru... Poteškoće u ovladavanju standardnim jezikom i njegovim pravilima, izgovornim i pisanim, značajno su otežane ako se one istovremeno moraju razvijati u materinskome i u stranom ili drugom jeziku. S ovakvim se poteškoćama suočavaju mađarska djeca koja počinju učiti hrvatski standardni jezik istodobno s mađarskim standardnim jezikom u prvom razredu. Nerazvijene vještine čitanja i pisanja te neovladanost standardnim oblikom materinskoga jezika, otežavaju usvajanje stranoga ili drugog jezika. U ovome smo se istraživanju bavili učenjem hrvatskoga standardnoga jezika djece u Baranji kojima je mađarski prvi jezik. Analizom bilježnica iz hrvatskoga jezika djece od prvog do četvrtog razreda osnovne škole željeli smo utvrditi jezične poteškoće koje se javljaju u učenju hrvatskoga jezika te koliko su one uvjetovane (ne)ovladanošću gramatičkim znanjima materinskoga jezika.

mađarski jezik; hrvatski jezhik; morfološke pogreške

nije evidentirano

engleski

Difficulties in Children, Hungarian Speakers, in Croatian Language Learning

nije evidentirano

Hunagarian language; Croatian language; morphological errors

nije evidentirano

Podaci o prilogu

55-66-x.

2003.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Dijete i jezik danas

Vodopija, Irena

Osijek: Visoka učiteljska škola u Osijeku

Podaci o skupu

2. međunarodni stručno-znanstveni skup Dijete i jezik danas: Učitelj hrvatskoga jezika i učitelj stranoga jezika za učenike mlađe školske dobi

predavanje

24.11.2002-25.11.2002

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija, Demografija