Peso, pesek i pas - dječji jezik i standardni jezik (CROSBI ID 489939)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa
Podaci o odgovornosti
Kuvač, Jelena ; Cvikić, Lidija
hrvatski
Peso, pesek i pas - dječji jezik i standardni jezik
Pred jezikoslovcima je još niz pitanja o vremenu (kada?) i načinu (kako?) usvajanja pojedinih sastavnica (što?) hrvatskoga jezika i njihovim obilježjima. Do odgovora možemo doći raščlambom korpusa dječjeg jezika, nastaloga snimanjem spontanoga dječjega govora ili provođenjem unaprijed osmišljenih ciljanih ispitivanja. U dječjem usvajanju jezika postoji nekoliko razvojnih stupnjeva, a krajnji je cilj jezičnoga razvoja postići jezičnu kompetenciju odrasloga izvornoga govornika. Prema tome, da bismo opisali građu, odnosno utvrdili obilježja dječjega jezika, potrebno je taj (polazni) idiom usporediti s ciljanim idiomom - jezikom odraslih izvornih govornika. Ovladavanje standardnim jezikom najviši je stupanj jezične kompetencije svakoga izvornoga govornika jer se njime mogu ispuniti sve komunikacijske potrebe i jedini je idiom podložan svjesnu normiranju, a time i određivanju otklona od norme. Stoga dječji jezik uspoređujemo s hrvatskim standardnim jezikom. No, je li to jedino, pravo i najbolje rješenje? Problem odnosa dječjega jezika i hrvatskoga standardnoga jezika kao polaznoga i ciljanoga idioma pojavio se u nizu psiholingvističkih istraživanja hrvatskoga jezika. U ovome ćemo radu na primjerima iz nekoliko ciljanih istraživanja i testova dječjega jezika pokušati osvijetliti ovaj problem i ponuditi smjernice za njegovo rješavanje.
dječji jezik; standardni jezik; jezični razvoj
nije evidentirano
engleski
Child language and standard language
nije evidentirano
child`s language; standard language; language development
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
XVII. savjetovanje Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku
predavanje
16.05.2003-17.05.2003
Opatija, Hrvatska