Različiti značenjski odnosi u dječjem jeziku (CROSBI ID 489940)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Mustapić, Maja ; Kuvač, Jelena ; Padovan, Nevena
hrvatski
Različiti značenjski odnosi u dječjem jeziku
Od samog početka jezičnog razvoja djeca su uronjena u svijet različitih riječi i njihovog značenja. U početku oblikovanja temeljnog rječnika, riječi koje će u njega ući obilježava fonološka jednostavnost i semantička jednoznačnost. S porastom kronološke dobi i razvojem jezika, dječji se rječnik širi kvantitativno i kvalitativno. Djeca usvajaju sve više novih riječi i šire značenja već postojećim riječima stvarajući tako veći broj semantičkih kategorija. Broj riječi i broj njihovih značenja odredit će "težinu" semantičke kategorije, a time i vrijeme njezina pojavljivanja. Ovaj je proces nešto drugačiji i usporeniji kod djece s posebnim jezičnim teškoćama (PJT). Radi utvrđivanja razlika među djecom s PJT i djecom uredna jezično-govorna razvoja u određivanju značenja pojedinih riječi, oblikovani su zadatci za ispitivanje jezičnih asocijacija. Da bi dijete dalo točan odgovor prihvatljivog značenja, potrebno je da razumije ponuđeni zadatak i jezično ga obradi pri čemu će obrada najvećim dijelom ovisiti o iskustvu i jezičnome znanju djeteta te o njegovom trenutačnom rječniku.
izvedenice; složenice; djeca s PJT; djeca uredna jezično-govornog razvoja
nije evidentirano
engleski
Different Semantic Relations in Child Language
nije evidentirano
derived words; compound words; children with SLI
nije evidentirano
Podaci o prilogu
30-32-x.
2003.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Logopedija za vsa življenjska obdobje
Ljubljana:
Podaci o skupu
1. slovenski kongres logopedov
predavanje
19.03.2003-21.03.2003
Bled, Slovenija