Teorijski i praktički aspekti marketinga (II) (CROSBI ID 100141)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Segetlija, Zdenko
hrvatski
Teorijski i praktički aspekti marketinga (II)
Iako je Hrvatska u svome gospodarskom razvoju (pa i u razvoju marketinga) kasnila za Zapadnom Europom, faza ranoga marketinga mogla je započeti 1975. godine. Međutim, da postoje institucijski uvjeti za razvoj marketinga, spoznalo se već koncem šezdesetih godina prošloga stoljeća. Ipak, marketing se u Hrvatskoj do danas nije jače razvio kako zbog stagnantnih gospodarskih kretanja (već nakon 1980), tako i zbog nametnutog joj rata i ratnih razaranja te velikih teškoća u prijelazu u novi društveno - gospodarski sustav. U radu se analiziraju osobine gospodarstva i marketinga u fazi ekspanzije gospodarstva i u fazi preobilja dobara. Ocjenjuje se je Republkai Hrvatska još u fazi početne ekspanzije, te da treba razvijati marketing primjeren toj fazi. No otvorenost hrvatskoga gospodarstva omogućuje brže prevladavanje pojedinih faza i potrebu prilagođavanja tržištima na kojima se nastupa. Faza ekspanzije pokazuje se usporedbom između Republike Hrvatske i SR Njemačke: (a) razine gospodarske razvijenosti (GDP per capita), (b) razvoja koncentracije u maloprodaji, (c) strukture osobne potrošnje.
marketing; marketing u maloprodaji; Republika Hrvatska; razina gospodarske
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano