Godina: 2002
Serija: Udžbenici Sveučilišta u Osijeku = Manualia Universitatis studiorum Oessekiensis
Stranica: 232
ISBN: 953-6032-31-7
Ključne riječi: mikroelektronika; osnove
( microelectronics; basics )
Udžbenik je podijeljen u devet poglavlja. U uvodnom dijelu definira se pojam integriranog sklopa i opisuje Moorov zakon udvostručenja kompleksnosti integriranih sklopova svakih 18 mjeseci, te opisuju osnove silicijske planarne tehnologije za izradu monolitnih integriranih sklopova, te osnove hibridne debeloslojne i tankoslojne tehnologije. U drugom poglavlju opisuju se mikroelektroničke komponente bipolarne i MOS planarne tehnologije na siliciju, te komponente hibridnih integriranih sklopova. U trećem i četvrtom poglavlju opisane su osnovne elektroničke sklopke izvedene pomoću bipolarnih spojnih tranzistora, odnosno MOS unipolarnih tranzistora, a zatim i na njima temeljene porodice bipolarnih (TTL, ECL, I2L), odnosno MOS digitalnih integriranih sklopova (NMOS i CMOS). Peto poglavlje posvećeno je memorijama (statički i dinamički RAM, ROM, CCD) koje zbog svoje velike kompleksnosti uvijek potiču tehnološki razvoj mikroelektronike. Osnovni bipolarni i CMOS analogni integrirani sklopovi opisuju se u šestom, odnosno sedmom poglavlju. Nakon detaljnog opisa sklopova za dobivanje konstantne struje i napona, te osnovnih pojačala, na kraju svakog poglavlja opisuju se cjelovita operacijska pojačala u bipolarnoj i CMOS tehnici. Osmo poglavlje ističe načela projektiranja složenih digitalnih integriranih sklopova (tehnike PLD, GA, StC i potpuno po narudžbi), a zatim i projektiranje složenih analogno/digitalnih integriranih sklopova. Poseban se ističe projektiranje komparatora, A/D i D/A pretvornika, aktivnih RC i SC filtara, te generatora valnih oblika. U devetom poglavlju detaljno se objašnjavaju problemi i daju rješenja vezana uz ispitivanje digitalnih integriranih sklopova. Opisuju se modeli grešaka, generatori ispitnog niza kao i DFT metode projektiranja za ugradnju ispitljivosti u integrirani sklop
Projekt / tema: 0165112
Kategorija: Znanstvena
Elektrotehnika