Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Vizualnost i zvuk u nastavi jezika (CROSBI ID 80378)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Pavelin, Bogdanka Vizualnost i zvuk u nastavi jezika // SUVAG, 8 (1995), 2; 79-86

Podaci o odgovornosti

Pavelin, Bogdanka

hrvatski

Vizualnost i zvuk u nastavi jezika

Neosporna je važnost vizualne percepcije u nastavi živih jezika, pogotovo u početnoj fazi učenja. Vizualnost je bitan elemenat koji početniku omogućuje aktivno otkrivanje njemu novog i nepoznatog govornog svijeta. Vizualnost u nastavi jezika trebamo sagledavati s najmanje dva gledišta: 1. vizualnim dojmom kojeg ostvaruje nastavnik svojim posturomimogestualnim (PMG) ponašanjima u razredu, 2. vizualnom prezentacijom sadržaja i situacija u nastavnom materijalu. Tako se u ime takvog principa zasipa početnika raznovrsnim audiovizualnim sadržajima koje on nije u stanju "pohvatati", ne pružajući mu mogućnost postupnog i "sporijeg" uronjavanja u situaciju s kojom se upoznaje na stranom jeziku. Po našem mišljenju, primjenom AVGS pristupa u video tečajevim aza početnike moglo bi se znatno bolje (nego što je zasad slučaj) iskoristiti brojne mogućnosti koje nam pruža korištenje suvremene tehnologije u nastavi živih jezika. Bilo da se radilo o prvom ili drugom aspektu vizualni element je tijesno vezan uz prateći zvuk. Stoga nastavnik u razredu mora voditi računa o vizualnom dojmu kojeg svojim pokretima ostavlja na učenika. Moderna tehnologija nam pruža raznolike mogućnosti korištenja vizualnosti u nastavi jezika. Dapače, u AVGS pristupu nastavi živih jezika možemo pronaći brojne putokaze u tom smislu. Nažalost, suvremeni video tečajevi ograničavaju se na principu tzv. "autentičnosti" interakcije kojeg pruža slika u pokretu. Namjera ovog izlaganja nije u odbacivanju takvog principa, nego u njegovom omogaćivanju drugim načinima korištenja vizualne prezentacije.

vizualnost ; jezik ; posturomimogestualnost

nije evidentirano

engleski

The visual and sound presentation in the foreign language teaching

nije evidentirano

visual presentation ; language ; posturomymogestuality

nije evidentirano

Podaci o izdanju

8 (2)

1995.

79-86

objavljeno

0353-2704

Povezanost rada

Kliničke medicinske znanosti