Mala zemlja za veliku glazbu - Istarski zvukolici u globalnom kulturalnom supermarketu (CROSBI ID 491924)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | domaća recenzija

Piškor, Mojca Mala zemlja za veliku glazbu - Istarski zvukolici u globalnom kulturalnom supermarketu // Godišnji skup Hrvatskog muzikološkog društva Zagreb, Hrvatska, 06.06.2003-07.06.2003

Piškor, Mojca

Mala zemlja za veliku glazbu - Istarski zvukolici u globalnom kulturalnom supermarketu

Iako je turizam već neko vrijeme u središtu zanimanja čitave grane antropologije, čini se kako su se etnomuzikolozi tom temom dosad bavili tek usputno. "U traganju za "autentičnim" folklornim i plemenskim glazbama", navodi Margaret Sarkissian, "mnogi od nas potajno simpatiziraju razmišljanje o turizmu kao "izvanbračnom djetetu, sramotnoj simplifikaciji ili pak svojevrsnom uljezu." ... Riječ je pritom o našem pretjeranom intelektualističkom ponosu jer je, u ovom vremenu intenzivirane globalne pokretljivosti, "kulturalni show" medij kroz koji mnogi od nas - prisustvujući mu u stranim zemljama ili pak kod kuće - prvi put susreću druge narode". Većina je turizma, osobito masovnog turizma postala "u potpunosti posredovanom aktivnošću koja ovisi o intervencijama onih koje ne možemo percipirati niti kao domaćine niti kao goste u uobičajenom smislu tih riječi". Moja je namjera stoga odmaknuti se ovim kratkim izlaganjem od prevladavajućeg promatranja turizma isključivo kroz odnose domaćina i gostiju, odnosno dodirnuti nakratko prostore koje zaposjedaju posrednici. Dispozicija ovog izlaganja, ponešto promijenjenim redoslijedom, prati ključne riječi iz samog naslova - "mala zemlja za veliku glazbu", "globalni kulturalni supermarket" te "istarski zvukolici".

glazba; turizam; kultura; Istra; Hrvatska

Small Country for a Great Music - Istrian Soundscapes in Global Cultural Supermarket

music; tourism; culture; Istria; Hrvatska