Emocionalna inteligencija u školskom kontekstu (CROSBI ID 337307)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Papić, Milan
Kulenović, Alija
hrvatski
Emocionalna inteligencija u školskom kontekstu
Temeljem modela Mayera i Saloveya organizirano je i provedeno istraživanje čiji je glavni cilj bila provjera opravdanosti i korisnosti koncepta emocionalne inteligencije. Na uzorku od N=256 zagrebačkih srednjoškolaca iz privatnih i javnih gimnazija primijenjeni su testovi i skale za procjenu emocionalne i ''klasične'' inteligencije te empatije, a njima su pridruženi i sustavi procjena (procjene učenika i procjene nastavnika) čija je glavna svrha bila pokušaj konvergentne validacije konstrukta emocionalne inteligencije. Rezultati provedenih analiza ukazali su na divergenciju različitih mjera emocionalne inteligencije (objektivni pokazatelji i samoprocjene) što je potvrđeno i njihovim odnosima s empatijom. Nadalje, mjere emocionalne inteligencije imaju statistički značajan ali malen nezavisni doprinos u predikciji školskog uspjeha. Konačno, pozitivne korelacije između procjena emocionalne inteligencije dobivenih od strane profesora i učenika s jedne i dviju testovnih mjera istog konstrukta s druge strane potvrdile su njegovu konstruktnu valjanost. Čini se da emocionalna inteligencija predstavlja relativno samosvojan konstrukt, ali je njegova eksplikativna snaga daleko od spektakularnih očekivanja.
emocionalna inteligencija; školski uspjeh; empatija
nije evidentirano
engleski
Emotional intelligence within educational context
nije evidentirano
emotional intelligence; school achievement; empathy
nije evidentirano
Podaci o izdanju
154
08.05.2003.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb, Hrvatska