Eksploatacijski problemi plinskih turbina (CROSBI ID 337394)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Nothig, Željko
Tireli, Enco
hrvatski
Eksploatacijski problemi plinskih turbina
Da bi se nadoknadila nerentabilnost prvih plinskih turbina zbog relativno skupog goriva, njihov razvoj je u posljednje vrijeme išao u pravcu povečanja stupnja iskoristivosti i jedinične snage.Poznato je da su plinske turbine i vodocijevni kotlovi izloženi problemima nisko temperaturnih i visoko temperaturnih, toplih i hladnih korozija premda, naravno, destilirano gorivo se ne upotrebljava u parno-proizvodnim pogonima kao kod zračno dobavnih plinskih turbina, najviše zahvaljujući njegovoj neekonomičnoj cijeni.Korištenje goriva loše kvalitete za sobom povlači određene probleme vezane uz stvaranje korozije i taloga u turbinama. Možda i najveći problem vezan za plinske turbine je to što su metalne površine u toplim područjima stalno izložene mnogo većim temperaturama nego što je to slučaj kod kotlova i dizel motora. Maksimalne temperature kod brzookretnih plinskih turbina dostižu 1100 ˚ C pa čak i 1400˚ C, iako se sapnice i pokretni dijelovi hlade zrakom i vodom. Temperatura metalne površine je ekstremno visoka. Samo je razvoj čelika otpornih na visoku temperaturu, puzavost i visoke mehaničke čvrstoće neobojenih legura i premaza za lopatice omogućilo korištenje tako visokih temperatura, podižući tako stupanj iskorištenja do veličine kao kod visokotemperaturnog, visokotlačnog parnog kotla/turbinskog postrojenja.
eksploatacijski problemi; korozija; tretman goriva; sustav goriva
nije evidentirano
engleski
Gas Turbine Service Experience
nije evidentirano
service problems; corossion; fuel oil treatment; fuel oil system
nije evidentirano
Podaci o izdanju
66
27.01.2003.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Pomorski fakultet u Rijeci
Rijeka