Mehaničko procesno inženjerstvo (CROSBI ID 741777)

Druge vrste radova | ostalo

• Obrazovni materijal (nedefinirano )

Hraste, Marin Mehaničko procesno inženjerstvo. Zagreb: Hinus, 2003. 171..

Hraste, Marin

Mehaničko procesno inženjerstvo

Kemijsko inženjerstvo, koje je otvoreno prema problemima i izazovima industrije, suočava se s činjenicom da temeljne paradigme o jediničnim operacijama i prijenosnim pojavama iziskuju koncepcijski iskorak. Dobro razvijen "redukcionistički", analitički pristup, koji se svodi na dijeljenje procesa do sve niže i niže razine, čak do molekularnih procesa, treba zamijeniti "integracijski", sustavni pristup pri čemu u podučavanju treba uzeti u obzir rastuću razinu organizacije u nizu molekula/ nanorazina, čestica/ mikrorazina, uređaj/mezorazina, postrojenje/ makrorazina i okoliš/ mega(terra)razina. Premda je ovaj udžbenik koncipiran na sustavnom pristup, I. izdanje ima tradiocionalan naslov Mehaničke operacije/ Inženjerstvo disperznih sustava. Bilo je to određeno nazivom kolegija u nastavnom procesu. Inženjerstvo disperznih sustava dodano je da ukaže na značaj definiranja stanja sustava. Kako je u međuvremenu došlo do promjena nastavnih planova i programa, sadržaji koji se obrađuju mogli su u novom izdanju dobiti adekvatan naziv. Težeći ujednačavanju razine opisivanja razmatranih procesa u ovom II. izdanju izmijenjen je i dopunjen prikaz procesa u kojima dolazi do promjene stanja disperznosti (usitnjavanje i okrupnjavanje). Želi se pokazati da postavljanje populacijskih bilanci u dobro definiranom sustavu omogućava predviđanje promjene stanja i uspješno simulaciju ovih vrlo složenih procesa.

procesno inženjerstvo

2. izmijenjeno i dopunjeno izd.

Mechanical Process Engineering