Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razvoj i uvođenje u promet magnetskih lebdećih vlakova (CROSBI ID 337474)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Nikšić, Mladen Razvoj i uvođenje u promet magnetskih lebdećih vlakova / Zavada, Josip (mentor); Zavada, Josip (neposredni voditelj). Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2003

Podaci o odgovornosti

Nikšić, Mladen

Zavada, Josip

Zavada, Josip

hrvatski

Razvoj i uvođenje u promet magnetskih lebdećih vlakova

Maglev je željeznički sustav nove tehnologije, raspona brzine od 300 do 500 km/h i više, ukoliko je to ekonomski opravdano. Osobito je prikladan za putnički, ali se može koristiti i za kontejnerizirani teretni promet. Beskontaktna i elektromagnetska tehnika magleva nudi niz prednosti koje omogućuju učinkovitu i ekološki prihvatljivu uporabu pri vrlo velikim brzinama. Velika je prednost magnetskih lebdećih vlakova u niskoj razini buke pri brzinama od oko 200 km/h, koje su ograničenje za ulazak u naseljena područja. Ova revolucionarna tehnika nadilazi ograničenja klasičnih sustava zasnovanih na dodiru kotača s tračnicom, koji su dosegli svoje brzinske granice. Klasični sustavi znatno se više troše te imaju veću potrebu za održavanjem pri višim brzinama. Maglev je prihvatljiv, kao novi oblik transporta, jer ujedinjava kratka vremena putovanja zrakoplovom s lakom dostupnošću automobila. Osim toga, ima manji negativni utjecaj na okoliš zbog bolje iskoristivosti energije u odnosu na vlakove velikih brzina. Prilagodljivi parametri trase sustava vode k smanjenju potrebe za zemljištem, a krajolik se narušava samo u iznimnim slučajevima, dok ekološki sustav ostaje gotovo nedirnut. Magnetski lebdeći vlakovi mogu povećati svoj udjel u željezničkom putničkom prometu, oslobađajući kapacitete za rastući regionalni putnički i teretni promet klasičnih željezničkih sustava te u potpunosti zamijeniti zračni promet na kratkim udaljenostima. Time se oslobađaju i dodatni kapaciteti u zračnim lukama za letove na srednjim i dugim prugama. U uvodnom dijelu bit će ukazano na predmet istraživanja magistarskog rada, te na ciljeve i svrhu istraživanja. Isto tako daje se osvrt na dosadašnja istraživanja kojima se služi u radu te se prezentira kompozicija rada. U drugom poglavlju navode se i opisuju osnovni fizikalni pojmovi iz teorije magnetskog lebdenja s primjerima. Treće poglavlje objašnjava princip rada i tehničke značajke pojedinog sustava magnetskih lebdećih vlakova s posebnim osvrtom na elektrostatički i elektrodinamički princip pogonjen linearnim elektromotorom ''dugog'' statora. U četvrtom poglavlju analiziraju se podaci za magnetske lebdeće vlakove i vlakove velikih brzina, te se na temelju prikazanih podataka daje njihova usporedba, dok se, na temelju raščlambe podataka za zrakoplove i zračni promet na kraćim udaljenostima, radi usporedba s podacima za maglev. Peto poglavlje obrazlaže prednosti i nedostatke magnetskih lebdećih vlakova u odnosu na klasične vlakove velikih brzina, posebno s ekološkog, a posebno sa sigurnosnog motrišta. Na kraju rada daju se zaključna razmatranja i procjena daljnjeg razvoja i uvođenja u promet magnetskih lebdećih vlakova.

magnetsko lebdenje; vlakovi velikih brzina; pogonski principi

nije evidentirano

engleski

Development and Introduction of Magnetic Levitation Trains into Operation

nije evidentirano

magnetic levitation; high speed trains; propulsion systems

nije evidentirano

Podaci o izdanju

145

08.04.2003.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport