Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Intrinzična i ekstrinzična motivacija i samoregulirano učenje (CROSBI ID 493025)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | domaća recenzija

Rijavec, Majda ; Miljković, Dubravka ; Raboteg-Šarić, Zora Intrinzična i ekstrinzična motivacija i samoregulirano učenje // 10. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa, NP Plitvička jezera, Hrvatska, 06.11.2002-09.11.2002

Podaci o odgovornosti

Rijavec, Majda ; Miljković, Dubravka ; Raboteg-Šarić, Zora

hrvatski

Intrinzična i ekstrinzična motivacija i samoregulirano učenje

Istraživanje je imalo za cilj ispitati mogu li se učenici klasificirati u različite grupe s obzirom na njihovu motivacijsku usmjerenost u učenju (motivacijska i informacijska komponenta) te ispitati kakav je odnos između motivacijskih orijentacija, školskog uspjeha i različitih komponenti samoreguliranog učenja (ciljna orijentacija, percipirana kontrola, strategije učenja, vrijednosti i samopoštovanje). U istraživanju je sudjelovalo 256 učenika petih i šestih razreda osnovne škole. Primijenjene su adaptirane verzije instrumenata za mjerenje intrinzične i ekstrinzične orijentacije u učenju (Harter, 1980) i komponenata samoreguliranog učenja (Niemivirta, 1996, 1998). Na temelju rezultata klaster analize utvrđene su četiri skupine učenika s obzirom na motivacijsku i informacijsku usmjerenost u učenju. U prvoj skupini su učenici koji su intrinzično motivirani i koji su ovisni o mišljenju i prosudbama učitelja, u drugoj su skupini učenici koji su visoko intrinzično motivirani i koji su nezavisni u svojim prosudbama, treća skupina uključivala je učenike koji su ekstrinzično motivirani i nezavisni od učitelja dok su u četvrtu skupinu klasificirani oni učenici koji su zavisni od mišljenja učitelja i ekstrinzično motivirani. Rezultati su pokazali da je intrinzična motivacija za učenje značajno pozitivno povezana sa samoreguliranim učenjem. Uz to, čini se da na ovom uzrastu ovisnost o učiteljima koji učenicima pokazuju što, kada i kako nešto učiniti ima pozitivne posljedice za intrinzično motivirane učenike. To je osobito bilo izraženo kod učenika koji su jako usmjereni na postignuće i koji su u većoj mjeri ovisni o učiteljima.

motivacija za učenje; intrinzična i ekstrinzična orijentacija; samoregulirano učenje

nije evidentirano

engleski

Intrinsic and extrinsic motivation and self-regulated learning

nije evidentirano

motivation for learning; intrinsic vs. extrinsic orientation; self-regulated learning

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

10. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa,

poster

06.11.2002-09.11.2002

NP Plitvička jezera, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija