Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Konstruktivizam-nova paradigma u pedagogiji? (CROSBI ID 103021)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Palekčić, Marko Konstruktivizam-nova paradigma u pedagogiji? // Napredak (Zagreb), 143 (2002), 4.; 403-413-x

Podaci o odgovornosti

Palekčić, Marko

hrvatski

Konstruktivizam-nova paradigma u pedagogiji?

Problem nekritičkog prihvaćanja teorijskih gledišta drugih znanosti u pedagogiji omogućuje da i rasprave o konstruktivizmu u didaktici dosežu razinu tvrdnji da je na djelu nova paradigma u didaktici. Namjesto tradicionalne paradigme poučavanja didaktičari se zalažu za paradigmu konstruktivističkog učenja, koja u prvi plan ističe (ponajprije kognitivnu) samodjelatnost učenika. U radu se kritički analizira metodološka postavka pristaša tzv. konstruktivističke didaktike, prema kojoj se didaktički aranžmani u nastavi mogu izravno izvoditi iz konstruktivističke spoznajne teorije. Rezultati malobrojnih empirijskih istraživanja ne podržavaju postavke konstruktivizma u didaktici, odnosno njegovu obećavajuću učinkovitost u nastavi. Konstruktivizam nije nova paradigma u didaktici. Namjesto nekritičkog zastupanja ekstremnih gledišta u svezi s primatom poučavanja (instrukcije) i učenja (konstrukcije) - odnos poučavanja i učenja mora postati predmet znanstvenih didaktičkih istraživanja. Pedagogija, odnosno didaktika, treba se oslobađati svoje opsesije za teorijski nedomišljenim "inovacijama" pedagoške prakse i konačno zauzeti držanje znanosti prema spoznaji te prakse.

Konstruktivizam; paradigma; konstruktivistički koncepti učenja i poučavanja; reforme obrazovanja; spoznajnoteorijsko didaktičko znanstveno gledište

nije evidentirano

engleski

Constructivism-a New Paradigm in Pedagogy?

nije evidentirano

constructivism; paradigm; constructivist concept of teaching and learning; education reforms; scientific didactic viewpoint based on knowledge theory

nije evidentirano

Podaci o izdanju

143 (4.)

2002.

403-413-x

objavljeno

1330-0059

Povezanost rada

Pedagogija