Konstruktivizam-nova paradigma u pedagogiji? (CROSBI ID 103021)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Palekčić, Marko
hrvatski
Konstruktivizam-nova paradigma u pedagogiji?
Problem nekritičkog prihvaćanja teorijskih gledišta drugih znanosti u pedagogiji omogućuje da i rasprave o konstruktivizmu u didaktici dosežu razinu tvrdnji da je na djelu nova paradigma u didaktici. Namjesto tradicionalne paradigme poučavanja didaktičari se zalažu za paradigmu konstruktivističkog učenja, koja u prvi plan ističe (ponajprije kognitivnu) samodjelatnost učenika. U radu se kritički analizira metodološka postavka pristaša tzv. konstruktivističke didaktike, prema kojoj se didaktički aranžmani u nastavi mogu izravno izvoditi iz konstruktivističke spoznajne teorije. Rezultati malobrojnih empirijskih istraživanja ne podržavaju postavke konstruktivizma u didaktici, odnosno njegovu obećavajuću učinkovitost u nastavi. Konstruktivizam nije nova paradigma u didaktici. Namjesto nekritičkog zastupanja ekstremnih gledišta u svezi s primatom poučavanja (instrukcije) i učenja (konstrukcije) - odnos poučavanja i učenja mora postati predmet znanstvenih didaktičkih istraživanja. Pedagogija, odnosno didaktika, treba se oslobađati svoje opsesije za teorijski nedomišljenim "inovacijama" pedagoške prakse i konačno zauzeti držanje znanosti prema spoznaji te prakse.
Konstruktivizam; paradigma; konstruktivistički koncepti učenja i poučavanja; reforme obrazovanja; spoznajnoteorijsko didaktičko znanstveno gledište
nije evidentirano
engleski
Constructivism-a New Paradigm in Pedagogy?
nije evidentirano
constructivism; paradigm; constructivist concept of teaching and learning; education reforms; scientific didactic viewpoint based on knowledge theory
nije evidentirano