Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kada uputiti dijete logopedu? (CROSBI ID 493605)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | domaća recenzija

Blaži, Draženka Kada uputiti dijete logopedu? // Dani učiteljske akademije Zagreb, Hrvatska, 02.10.2002-07.10.2002

Podaci o odgovornosti

Blaži, Draženka

hrvatski

Kada uputiti dijete logopedu?

Rano djetinjstvo i predškolsko doba razdoblje su vrlo intenzivnog usvajanja jezika. Opće je poznato da se jezik usvaja već od samoga rođenja, a prema nekim istraživanjima usvajanje jezika seže čak u intrauterino razdoblje života djeteta. No, prelaskom iz dojenačke dobi u rano djetinjstvo, dijete prelazi iz predlingvističke u lingvističku fazu razvoja pri čemu mu jezik polako, ali sigurno, postaje glavno sredstvo komunikacije s okolinom. Također je općepoznati &#8220 ; ; jezični kalendar&#8221 ; ; prema kojem dijete u dobi između 10. i 15. mjeseca života obično izgovara prvu riječ, oko 18. mjeseca prosječno dijete ima od 50 do 100 riječi koje počinje slagati u dvočlane iskaze. Rječnik predškolskog djeteta rapidno raste, progresijom 10 do 20 novih riječi u danu. U dobi od 3 i pol godine rečenice djeteta postaju potpune s uporabom veznih riječi te se smatra, iako još postoje pogreške u uporabi morfologije, da je usvojena osnova materinskog jezika. Nakon 4. godine govor djeteta odlikuje se gramatičkom pravilnošću i fluentnošću. Izgovor glasova postaje sve jasniji, a u dobi od 5 godina svi bi se glasovi materinskog jezika trebali pravilno izgovarati. Upravo u tom periodu naglog proširenja rječnika, stvaranja prvih rečeničnih struktura, početka uporabe morfosintaktičkih oblika najčešće i dolazi do razvojnih poremećaja govora kao što su poremećaji artikulacije, mucanje i brzopletost. Vrlo često u predškolskoj dobi kod djece nalazimo i poremećaje glasa kao posljedicu neadekvatne uporabe glasa (vikanje i sl.). Nije nužno da sva djeca usvajaju jezik po navedenom &#8220 ; ; jezičnom kalendaru&#8221 ; ; pa manje kašnjenje u usvajanju jezika ne uključuje obvezno i postojanje jezičnih ili govornih teškoća. No, potrebno je znati da postoje i djeca koja ne usvajaju jezik bez napora i znatno zaostaju za &#8220 ; ; jezičnim kalendarom&#8221 ; ; ostale djece. Često je tada riječ o razvojnom jezičnom poremećaju odnosno usporenom receptivnom i/ili ekspresivnom jezičnom razvoju. Postoji i mogućnost da u pozadini takovoga jezičnog poremećaja stoji i neki drugi oblik teškoća. Stoga, da bi se provjerilo o čemu se zapravo radi kod djeteta koje ne govori ili govori vrlo malo i nepravilno, već od najranije dobi života djeteta uputno ga je poslati logopedu. Logoped će procijeniti radi li se o razvojnom stadiju usvajanja jezika karakterističnom za određenu dob ili je pak riječ o jezično &#8211 ; ; govornom, komunikacijskom ili nekom drugom poremećaju. Samo ranom dijagnostikom, pojašnjavanjem djetetovih teškoća i savjetovanjem roditelja i odgajatelja te eventualnom rehabilitacijom teškoće mogu biti uspješno prevladane.

usvajanje jezika; jezične poteškoće; rana intervencija

nije evidentirano

engleski

When to direct child to the speech and language pathologist?

nije evidentirano

language acquisition; language impairment; early intervention

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

Dani učiteljske akademije

predavanje

02.10.2002-07.10.2002

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

nije evidentirano