Povezanost kompetencija ravnatelja i pedagoga za vođenje u školi (CROSBI ID 28643)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Staničić, Stjepan
hrvatski
Povezanost kompetencija ravnatelja i pedagoga za vođenje u školi
U radu su prikazani rezultati empirijskog istraživanja važnosti i međusobne povezanosti kompetencija "idealnog" ravnatelja i "idealnog" školskog pedagoga za vođenje u školi. Sve kompetencije (osobnu, razvojnu, stručnu, socijalnu i edukacijsku) ispitanici su procijenili važnijom za ravnatelja nego za pedagoga. Za ravnatelja se najvažnija pokazuje razvojna, a za pedagoga akcijska kompetencija. Socijalna kompetencija važnija za ravnatelja, a stručna i osobna su podjednako i za ravnatelja i za pedagoga. Utvrđena je i međusobna povezanost istih kompetencija ravnatelja i pedagoga. Istraživanje je potvrdilo da su ravnatelji i školski pedagozi tijesno međusobno povezani svojim ulogama, zadacima i strukturom svojih poslova u školi. Iz tog slijedi i poterba sličnih kompetencija. Ta činjenica ne smije biti zanemarena ni tijekom osposobljavanja pedagoga i ravnatelja za njihove radne uloge, ni u sustavu njihova profesionalnog razvoja. Osvješćivanje komplementarnosti uloga, isticanje važnosti interdisciplinarnog pristupa i poticanje timskog rada ravnatelja i pedagoga može znatno pridonjeti razvoju i unapređivanju kvalitete autonomne škole.
vođenje, kompetencije, ravnatelj, školski pedagog, povezanost kompetencija ravnatelja i školskog pedagoga
nije evidentirano
engleski
The connection between the competencies of the school principal and pedagogue for leadership in school
nije evidentirano
leading, competence, school principal, school pedagogue, connection between the principal and the pedagogue
nije evidentirano
Podaci o prilogu
631-x.
objavljeno
Podaci o knjizi
Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku Hrvatskog društva
HPKZ
Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor
2003.
953-6134-47-0