Interdisciplinarni karakter istraživanja u ekonomici naobrazbe (CROSBI ID 103045)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Barić, Vinko
hrvatski
Interdisciplinarni karakter istraživanja u ekonomici naobrazbe
Autor u radu raspravlja o složenom fenomenu međuovisnosti u sustavu ekonomskih znanosti. Posebnu pozornost daje interdisciplinarnom karakteru istraživanja u ekonomici naobrazbe. Premda se termin "povijesni razvoj" teško može povezati s duljinom postojanja ekonomike naobrazbe, stajališta o međuovisnosti ostvarenog dohotka (bogatstva) i odgovarajućeg stupnja naobrazbe nacije nalazimo u radovima klasika ekonomske misli. Značajan zaokret u istraživanju ekonomike naobrazbe započinje pojavom teorije ljudskog kapitala. Uz analizu doprinosa naobrabe gospodarskom rastu, ova teorija naglašuje monetarne i nemonetarne koristi od nje. Naobrazba je oblik ljudskog kapitala: on je ljudski, jer postaje dio čovjeka, a kapital je izvor budućih zarada. Istaživanja u ekonomici naobrazbe u novije vrijeme usmjeruju se na nekoliko područja. Analiza se usmjeruje prema pitanju pravednosti i efikasnosti u financiranju naobrazbe. U tom smislu u većini zemalja postavlja se problem podjele trosškova naobrazbe između pojedinca i države, uz nužne instrumente postvarenja sintagme "jednakosti šansi u naobrazbi". Socijalizacija funkcije naobrazbe, kao sljedeće područje istraživanja u ekonomici naobrazbe, objašnjava međuovisnost durštvenih odnosa u naobrazbi i stanja na tržištu rada. U razvijenim tržišnim ekonomijama potrebno je učiniti značajne napore prema efikasnijem uključivanju svih školovanih pojedinaca u svijet rada. Završni dio rada obrađuje istraživačke napore hrvatskih znanstvenika na području ekonomike naobrazbe.
povijesni razvoj ekonomike naobrazbe; teorija ljudskog kapitala; jednakosti šansi u naobrazbi
nije evidentirano
engleski
The Interdisciplinary Character of Research in Education Economics
nije evidentirano
historical development of education economics; theory of human capital; equality of opportunities in education
nije evidentirano
Podaci o izdanju
12 (1-2)
2003.
141-162-x
objavljeno
1330-0288