Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

PRIMJENA INFORMATIKE U CESTOVNOM GRADSKOM PROMETU (CROSBI ID 337706)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Kobasić, Dražen PRIMJENA INFORMATIKE U CESTOVNOM GRADSKOM PROMETU / Vurdelja, Joso (mentor); ZAGREB, Fakultet prometnih znanosti, . 2003

Podaci o odgovornosti

Kobasić, Dražen

Vurdelja, Joso

hrvatski

PRIMJENA INFORMATIKE U CESTOVNOM GRADSKOM PROMETU

U stručnom magistarskom radu pod nazivom "PRIMJENA INFORMATIKE U CESTOVNOM GRADSKOM PROMETU" zadatak i cilj istraživanja bio je oblikovanje spoznaja i rješenja koje imaju znanstveno i stručno značenje za razvoj cestovnog gradskog prometa različitim znanstvenim metodama. Definirana je funkcija informacijskih sustava kroz model upravljanja prometom, te značaj projektiranja raskrižja i cesta pomoću računala. Algoritamskim modulom sustava za upravljanje prometom modelirane su odgovarajuće zakonitosti prometnog procesa. Definiranjem procesa unutar informacijskih sustava postiže se njegovo harmonično djelovanje. Interdisciplinarni pristup primjeni informatike u cestovnom gradskom prometu rezultira selektivnom detekcijom kako bi vozila kojima to pripada koristila prometne prioritete. Kako bi se izbjegli promašaji u projektiranju informacijskih sustava, potrebno je utvrditi oblik i strukturu grada, te gravitacijske zone pomoću linija želja putovanja putnika. Kako ne bi došlo do tranzicijskih gubitaka, potrebno je odabrati plan signalizacije za mrežu na području grada. Od velike važnosti za sigurno prometovanje u gradovima predstavljaju informacijski sustavi za vozače. Kod konvencionalnih prometnih znakova prepoznatljiva su tri glavna tipa prometnih znakova prema funkciji: znakovi naredbi, upozorenja i obavješćivanja. Znakovi za različite poruke mogu biti dizajnirani da pokazuju niz različitih poruka koje variraju prema trenutnoj potrebi. Cilj im je dati poruku, upozoriti na dolazeću opasnost, ili savjetovati glede parkiranja ili traženja optimalnih pravaca. Longitudinalno označavanje ima tri glavne funkcije: karakterizira cestu, nudi vođenje putanjom i osvrti na prijeđeni put. Oznake u obliku teksta i simbola imaju nedostatak jer se ne mogu čitati naročito kada je promet gust. Putokazi s reflektirajućim oznakama, smještenim na jednoj ili na obje strane ceste, mogu vozačima pomoći noću i smanjiti broj broj nesreća ističući horizontalni i vertikalni položaj ceste. Brojni su različiti informacijski sustavi smješteni u vozilima. Glavna podjela je na sustave s autonomnim jedinicama koji nose sve znanje sa sobom, i onih s komunikacijskim jedinicama, koji prihvaćaju informacije o trenutnom stanju cestovnog sustava pomoću radija ili drugih sredstava. Rezultat primjene informacijskih sustava u cestovnom gradskom prometu su brze i ispravne odluke čime se postiže viša razina sigurnosti i pouzdanosti odvijanja prometa kao i povećanje ekoloških i ekonomskih efekata.

upravljanje prometom; signalizacija; informacijski sustavi

nije evidentirano

engleski

PRIMJENA INFORMATIKE U CESTOVNOM GRADSKOM PROMETU

nije evidentirano

upravljanje prometom; signalizacija; informacijski sustavi

nije evidentirano

Podaci o izdanju

65

06.02.2003.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

ZAGREB

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport