Alati i strojevi u obradbi drva. 1 (CROSBI ID 1826)

Autorska knjiga | monografija (stručna)

Dević, Irena ; Ištvanić, Josip Alati i strojevi u obradbi drva. 1. Zagreb: Element, 2003

Dević, Irena ; Ištvanić, Josip

Alati i strojevi u obradbi drva. 1

Knjiga počinje Uvodom u tehnologiju obradbe drva gdje su definirane osnovne vrste obradbe drva, opisani uvjeti koji trebaju vladati u jednoj radionici za ručnu obradbu drva, definirano je radno mjesto, opisana stolarska klupa i alatnica. Drugo poglavlje knjige Ručni rezni, mjerni, stezni i pomoćni alati opisuje: alat za mjerenje, alat za zacrtavanje, alat za piljenje, alat za bušenje, alat za dubljenje, alat za udaranje, alat za struganje, alat za blanjanje, alat za oštrenje, alat za kitanje (zamazivanje), alat za brušenje i alat za stezanje. Daju se opisi pojedinih alata te načini njihove uporabe i održavanja za svaki od opisanih alata. Treće poglavlje obrađuje Ručne radne strojeve: ručnu električnu kružnu pilu, ručnu tračnu pilu, ubodnu pilu, ručnu električnu blanjalicu, ručnu električnu glodalicu, rubnu glodalicu, glodalicu za lamello - umetke, lamello - glodalicu za krpanje drva, ručnu lančanu glodalicu, ručnu električnu bušilicu, ručnu tesarsku bušilicu, akumulatorsku bušilicu – odvijač, ručnu tračnu brusilicu, vario brusilicu, vibracijsku brusilicu, kutnu brusilicu ekscentričnu brusilicu i zračni pištolj za zakivanje. Potanko se opisuju strojevi, alati i različiti postupci rada kod pojedinih strojeva. Tablicama i tekstualno dani su potrebni podaci za izbor alata i režima rada. Također, je za svaki tip stroja dan naputak o mjerama zaštite i održavanja. Četvrto poglavlje Pilanski strojevi i uređaji opisuje tračne i kružne pile u pilanskoj obradbi drva, jarmače, strojeve za obradbu trupaca iveranjem (iverače) i pile lančanice. Detaljno su opisane: okomite tračne pile trupčare, višestruke okomite tračne pile trupčare, vodoravne tračne pile trupčare i tračne pile paralice. Od kružnih pila opisane su: kružne pile trupčare i paralice. Uz kratak opis svih vrsta jarmača naglasak je dan na najčešće korištene pune okomite jarmače. Od lančanih pila detaljnije su opisane ručne lančane pile. Dati se detaljni opisi dijelova navedenih strojeva, opisane su pripremne operacije i tehnologije rada te naputci o sigurnom radu. U četvrtom poglavlju naveden je popis korištene literature, te imena proizvođača strojeva i alata koji su u knjizi opisani.

ručni alati; ručni radni strojevi; pilanski strojevi i uređaji

Tools and machines in wood processing. Vol. 1

hand tools; hand power machines; sawmilling machines and facilities