Istraživački miniprojekt u redovnoj nastavi (CROSBI ID 494013)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Vrkljan, Petar ; Judaš, Nenad
hrvatski
Istraživački miniprojekt u redovnoj nastavi
Učeničke istraživačke miniprojekte1 moguće je izvoditi u vannastavnoj aktivnosti, izbornoj ili redovnoj nastavi. To mogu biti učenički radovi u okviru Susreta i natjecanja PZM, maturalni radovi i zadaci za provjeru znanja, sposobnosti i vještina. Miniprojekte u redovnoj nastavi moguće je uspješno izvesti u blok satovima (90'). Ovo vrijeme omogućuje učenicima izvesti kvalitativne i kvantitativne pokuse, obraditi rezultate mjerenja i na temelju njih zaključivati. Uvođenje miniprojekta u redovnu nastavu podiže njenu kvalitetu, a iskustvo pokazuje da tome još dodatno doprinosi samobodovanje i samoocjenjivanje učenika. Svaki nastavnik može kreirati vlastiti miniprojekt na temelju svojeg iskustva i ideja, ili na temelju već objavljenog. Miniprojekt je moguće razviti iz običnog pokusa. Primjer: Mjerenje debljine Al&#61485 ; folije &#61485 ; miniprojekt kreiran na temelju reakcije HCl i Al. Cilj ovog miniprojekta je, između ostalog, primjena stehiometrije, koju bi ionako trebalo učiti na temelju pokusa. Opis: U epruvetu staviti malo aluminija i uliti nekoliko mililitara 20 % vodene otopine HCl. Opažanje: Nastaju mjehurići. Pitanja: Što znače mjehurići? Koji je to plin? Koliko je nastalo vodika? Je li moguće izmjeriti volumen nastalog vodika? Je li moguće povezati volumen nastalog vodika i masu izreagiralog aluminija? O čemu ovisi volumen nastalog vodika? Kako algebarski izraziti odnos volumena, tlaka i temperature plina? Koja je veza između mase aluminija i njegovog volumena? Koji je odnos volumena i debljine aluminijske folije? Problemski zadatak: Kako odrediti debljinu aluminijske folije bez uporabe mikrovijaka i sličnih stvarčica? Učenici predlažu rješenje. Postavljaju aparaturu. Promatraju reakciju, mjere volumen vodika, očitavaju tlak i temperaturu. Ispisuju definicijske jednadžbe i jednadžbu kemijske reakcije. U konačnici obrađuju rezultate mjerenja i izračunavaju rješenje problemskog zadatka. Pri kreiranju miniprojekta bitno je osmisliti problemski zadatak, koji uključuje postavljanje hipoteze, eksperimentalni dio i obradu rezultata mjerenja. Za izvođenje miniprojketa u redovnoj nastavi potrebna je temeljita priprema učenika. U toj pripremi veliku pomoć mogu pružiti edukacijski Internet sadržaji poput projekta HPD&#61485 ; a E&#61485 ; škola2 koji dodatno angažira učenika i predstavlja koristan način provođenja slobodnog vremena. 1) Ljubić I., Weihnacht Z. i Vrkljan P., Istraživački miniprojekt u učenju kemije, XIV. Skup hrvatskih kemičara, Knjiga sažetaka, Zagreb, RH, 1995, str. 414. 2) Meštrović E. i Judaš N., School Model for New Millennium &#61485 ; Croatian Project of E&#61485 ; School, 16th International Conference on Chemical Education, Budapest, (2000).
miniprojekt; nastava kemije
nije evidentirano
engleski
Research Miniproject in the Classroom
nije evidentirano
miniproject; teaching chemistry
nije evidentirano
Podaci o prilogu
308-x.
2003.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
XVIII. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera - knjiga sažetaka
Zrnčević, Stanka
Zagreb: Publisher
Podaci o skupu
XVIII.Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera,
pozvano predavanje
16.02.2003-19.02.2003
Zagreb, Hrvatska