NE PREPOZNATI - NE DJELOVATI - KRŠITI PRAVA (posebne jezične teškoće, disleksija, disgrafija - osvrt na sadašnje stanje) (CROSBI ID 494042)
Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Blaži, Draženka ; Vancaš, Mirjana ; Znaor, Mirjana
hrvatski
NE PREPOZNATI - NE DJELOVATI - KRŠITI PRAVA (posebne jezične teškoće, disleksija, disgrafija - osvrt na sadašnje stanje)
Stavovi i odnosi prema djeci u različitim društvenim i državnim uređenjima dugo su oblikovani tzv. "običajnim" pravima koja vrlo često proizlaze iz ekonomskih uvjeta, ali i iz određenih psiholoških mehanizama koji imaju samo dalju vezu s društvenim uvjetima (Kovačević, Stančić i Mejovšek, 1988). I dok su obaveze djece, ili bolje rečeno roditelja spram djece (npr. školovanje), mnogo ranije definirane kroz zakone, tek se u novije vrijeme prava iskazuju pisanim dokumentima (Konvencija o pravima djeteta, 2000 ; Svjetska deklaracija o opstanku, zaštiti i razvoju djece) kojima se populacija djece određuje kao posebna skupina. Naglasak je ovih akata na sprječavanju zadiranja u integritet djeteta i osiguravanju mogućnosti njihova pravilnoga rasta i razvoja. Oblikovanjem i prihvaćanjem posebnih zakona pojačava se društvena osjetljivost za različite vidove zlostavljanja i zanemarivanja djece te za ostvarivanje dječjih prava (Radbill, 1980 ; Azar i Wolf, 1989). Premda deklarativna, neka se prava ne ostvaruju. Većina društava i država, a tu pripada i Hrvatska, ima sankcije za fizičke i psihičke povrede ličnosti djeteta, odnosno kazne koje se odnose na zlostavljanje i zanemarivanje za počinitelje, no nisu predviđene kazne za nepružanje pomoći odnosno neostvarivanje prava na pomoć. Promatrajući odnos društva kroz prava djece u nas, nastojat u ovome radu se nastoje izdvojiti obilježja zakonskih prava djece sa specifičnim teškoćama - jezičnim poremećajem, disleksijom i disgrafijom. Također se pokušava razložiti uloga društva i osoba koje se djecom bave (roditelja, odgajatelja, učitelja) sa stanovišta odgovornosti za provođenje prava na pomoć i obrazovanje.
dječje pravo na pomoć; pravo na obrazovanje
nije evidentirano
engleski
Not to recognize - not to take effect - brake the rules (specific language impairment, dyslexia, dysgraphia - reference on present situation)
nije evidentirano
children right of help; right of education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
587-593-x.
2003.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik radova Sabora pedagoga Hrvatske : "Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku hrvatskog društva"
Vrgoč, Hrvoje
Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor
Podaci o skupu
Sabor pedagoga Hrvatske
predavanje
08.05.2003-10.05.2003
Pula, Hrvatska