Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

NE PREPOZNATI - NE DJELOVATI - KRŠITI PRAVA (posebne jezične teškoće, disleksija, disgrafija - osvrt na sadašnje stanje) (CROSBI ID 494042)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | domaća recenzija

Blaži, Draženka ; Vancaš, Mirjana ; Znaor, Mirjana NE PREPOZNATI - NE DJELOVATI - KRŠITI PRAVA (posebne jezične teškoće, disleksija, disgrafija - osvrt na sadašnje stanje) // Zbornik radova Sabora pedagoga Hrvatske : "Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku hrvatskog društva" / Vrgoč, Hrvoje (ur.). Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2003. str. 587-593-x

Podaci o odgovornosti

Blaži, Draženka ; Vancaš, Mirjana ; Znaor, Mirjana

hrvatski

NE PREPOZNATI - NE DJELOVATI - KRŠITI PRAVA (posebne jezične teškoće, disleksija, disgrafija - osvrt na sadašnje stanje)

Stavovi i odnosi prema djeci u različitim društvenim i državnim uređenjima dugo su oblikovani tzv. "običajnim" pravima koja vrlo često proizlaze iz ekonomskih uvjeta, ali i iz određenih psiholoških mehanizama koji imaju samo dalju vezu s društvenim uvjetima (Kovačević, Stančić i Mejovšek, 1988). I dok su obaveze djece, ili bolje rečeno roditelja spram djece (npr. školovanje), mnogo ranije definirane kroz zakone, tek se u novije vrijeme prava iskazuju pisanim dokumentima (Konvencija o pravima djeteta, 2000 ; Svjetska deklaracija o opstanku, zaštiti i razvoju djece) kojima se populacija djece određuje kao posebna skupina. Naglasak je ovih akata na sprječavanju zadiranja u integritet djeteta i osiguravanju mogućnosti njihova pravilnoga rasta i razvoja. Oblikovanjem i prihvaćanjem posebnih zakona pojačava se društvena osjetljivost za različite vidove zlostavljanja i zanemarivanja djece te za ostvarivanje dječjih prava (Radbill, 1980 ; Azar i Wolf, 1989). Premda deklarativna, neka se prava ne ostvaruju. Većina društava i država, a tu pripada i Hrvatska, ima sankcije za fizičke i psihičke povrede ličnosti djeteta, odnosno kazne koje se odnose na zlostavljanje i zanemarivanje za počinitelje, no nisu predviđene kazne za nepružanje pomoći odnosno neostvarivanje prava na pomoć. Promatrajući odnos društva kroz prava djece u nas, nastojat u ovome radu se nastoje izdvojiti obilježja zakonskih prava djece sa specifičnim teškoćama - jezičnim poremećajem, disleksijom i disgrafijom. Također se pokušava razložiti uloga društva i osoba koje se djecom bave (roditelja, odgajatelja, učitelja) sa stanovišta odgovornosti za provođenje prava na pomoć i obrazovanje.

dječje pravo na pomoć; pravo na obrazovanje

nije evidentirano

engleski

Not to recognize - not to take effect - brake the rules (specific language impairment, dyslexia, dysgraphia - reference on present situation)

nije evidentirano

children right of help; right of education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

587-593-x.

2003.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova Sabora pedagoga Hrvatske : "Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku hrvatskog društva"

Vrgoč, Hrvoje

Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor

Podaci o skupu

Sabor pedagoga Hrvatske

predavanje

08.05.2003-10.05.2003

Pula, Hrvatska

Povezanost rada

Demografija