Ponavljanje riječi i logatoma - razlike u fonološkom razvoju djece s posebnim jezičnim teškoćama i djece s artikulacijskim poremećajima (CROSBI ID 337767)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Miletić, Tamara
Blaži, Draženka
hrvatski
Ponavljanje riječi i logatoma - razlike u fonološkom razvoju djece s posebnim jezičnim teškoćama i djece s artikulacijskim poremećajima
Cilj ovog istraživanja bio je istražiti postoje li razlike u kognitivnim sposobnostima kao što su percepcija, kratkotrajno pamćenje i radna memorija između djece s posebnim jezičnim teškoćama i djece s artikulacijskim poremećajima s posebnim naglaskom na istraživanju jezične sastavnice fonologije. Postavljeno je pitanje jesu li u pozadini artikulacijskih i JEZIČNIH POREMEĆAJA iste vrste teškoća. U ovom istraživanju ispitana su dva uzorka od po dvadesetero djece. Jedan uzorak činila su djeca s posebnim jezičnim teškoćama, a drugi djeca s artikulacijskim poremećajima. Skupine ispitanika bile su izjednačene po dobi i spolu. Sva djeca bila su predškolske dobi u rasponu od 3 godine i 11 mjeseci do 6 godina i 10 mjeseci. Mjerni instrument se sastojao od liste riječi i liste logatoma pomoću kojih smo procjenjivali kognitivne sposobnosti djeteta kao što su percepcija, kratkotrajno pamćenje i radna memorija. Kod obrade podataka izračunavao se postotak za sve varijable i Hi-kvadrat test da bi se utvrdila statistički značajna razlika. Rezultati su pokazali da postoji statistički značajna razlika u ponavljanju riječi i logatoma između skupina ispitanika iako obje skupine ispitanika imaju fonološke deficite. Kod djece s posebnim jezičnim teškoćama fonološki deficiti su posljedica većeg broja nesustavnih pogrešaka u izgovoru određenih glasova, oštećene percepcije i deficita u kratkotrajnom pamćenju i radnoj memoriji. Kod djece s artikulacijskim poremećajima fonološki deficiti su posljedica manjeg broja nesustavnih pogrešaka u izgovoru određenih glasova i oštećene auditivne percepcije.
posebne jezične teškoće; artikulacijski poremećaji; percepcija
nije evidentirano
engleski
Words and logatoms repetition - differences in phonological development in children with SLI and children with articulation disorders
nije evidentirano
specific language impairment; articulation disorders; perception
nije evidentirano
Podaci o izdanju
37
01.01.2003.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb