Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Dugoročna procjena kvalitete kolosiječne geometrije s ciljem identificiranja zahtjeva održavanja (CROSBI ID 337806)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Mlinarić, Tomislav Josip Dugoročna procjena kvalitete kolosiječne geometrije s ciljem identificiranja zahtjeva održavanja / Riessberger, Klaus (mentor); Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2002

Podaci o odgovornosti

Mlinarić, Tomislav Josip

Riessberger, Klaus

hrvatski

Dugoročna procjena kvalitete kolosiječne geometrije s ciljem identificiranja zahtjeva održavanja

Sva unapređenja u procesu upravljanja održavanjem kvalitete kolosiječne geometrije na bazi prije ustanovljenih potreba za održavanjem i obnavljanjem kolosijeka imaju jednu od ključnih uloga u osiguranju konkurentnosti željeznice na transportnom tržištu prema drugim podsustavima prometnog sustava. S obzirom na predloženu tematiku postavljenu u disertaciji, u sadržajnom pogledu istraživanje je koncipirano u sedam komplementarnih tematskih cjelina prema određenom slijedu. U uvodnom dijelu ovoga rada prezentirana je metodologija istraživanja i njena primjena postavljanjem problema i cilja. Učinjen je osvrt na dosadašnja istraživanja tretirane problematike te su navedene znanstveno-istraživačke metode koju su u radu primijenjene. Potom je napravljena detaljna studija trenutnog stanja, u kojoj su polazeći od pretpostavke da je sustav za upravljanje kolosiječnim održavanjem složen tehničko-tehnološki sustav istraživani elementi i odnosi unutar tog sustava, s posebnim osvrtom na postojeće sustave upravljanja kolosiječnim održavanjem. Time je u nastavku istraživanja omogućena primjena metode dekompozicije u opisivanju sustava za upravljanje kolosiječnim održavanjem na austrijskim željeznicama, jer je istraživanje na kojem se temelji ovaj rad provedeno na TU Graz, “ Institut fur Eisenbahnwesen und Verkehrswirtschaft” za potrebe OEBB-a, čime se ukazalo na: kapacitete (sredstva) za mjerenje kolosiječne geometrije, mjerne tehnike, elemente geometrije kolosijeka koji se mjere, indekse kvalitete koji interpretiraju rezultate mjerenja, analitičke sustave ADAII i ADAIII, te u zaključnim razmatranjima na riješena i neriješena pitanja mjernog vozila. Dakle, ta se detaljna analiza odnosila na elemente i odnose unutar sustava upravljanja kolosiječnim održavanjem koji se direktno tiču osnovnog cilja ovog rada, a to je na bazi provedenog istraživanja razvoj unaprijeđenog općeg modela upravljanja održavanjem kvalitete kolosiječne geometrije. Jedan od ključeva razvoja matematičkog modela za opisivanje propadanja kvalitete kolosiječne geometrije bio je utvrđivanje stope propadanja kvalitete kolosijeka i utvrđivanje varijabli koje utječu na tu stopu. Stoga je dalja analiza imala za cilj ustanovljenje nezavisnih varijabli koje utječu na stanje kvalitete geometrije kolosijeka i određivanje odgovarajućeg stupnja propadanja. Analiza se odnosila na ukupno četiri godine očitavanja kvalitete geometrije kolosijeka pomoću mjernog vozila, gdje se, ovisno o konkretnoj liniji, radilo o dva do četiri mjerna ciklusa godišnje. Na temelju tih podataka bilo je moguće ustanoviti kako se mjereno stanje kvalitete kolosijeka mijenjalo kao funkcija vremena i veličinu promjene. Ustanovljene su tipične stope propadanja odabirom dijelova kolosijeka bez održavanja u promatranom periodu. Poznavajući stopu propadanja, provedena je analiza kako bi se ustanovili pragovi pri kojima treba poduzeti određene aktivnosti održavanja. Tom su analizom ustanovljeni najbolji, najlošiji i tipični indeksi kvalitete geometrije kolosijeka (ADAII) pri kojima se poduzimaju aktivnosti održavanja, te je odabran prag kvalitete kolosiječne geometrije koji odgovara željenoj razini održavanja. Za razvoj općeg modela za upravljanje održavanjem kvalitete kolosiječne geometrije moralo se isto tako ispitati i kvantificirati utjecaj radnih programa na stanje kvalitete geometrije kolosijeka. Kvantifikacija radnih programa izvršena je analizom prikupljenih podataka za promatrani vremenski period kako bi bili u skladu sa stvarnim promjenama stanja kvalitete kolosijeka do izvršenja radnog programa. Sažeti izvještaji radnog programa ispitani su kako bi se utvrdilo je li radni program izvršen tijekom nekog specifičnog perioda ili ne, i sastavljen je popis dionica kolosijeka na kojima je izvršen planirani rad. Ovakav je postupak učinjen za svaki radni program. Učinak radova održavanja na svaki pojedinačni indeks kvalitete kolosiječne geometrije kvantificiran je za točno određene tipove radnih programa. Naglašeno je da je prema onome što je prikazano dakako moguće ocijeniti potrebu za sljedećim radnim programom, ali radi optimizacije čitavog postupka održavanja i obnove kolosijeka neophodno je uzeti u razmatranje čitav životni ciklus kolosijeka. Značenje ove spoznaje predstavljeno je u teoretskoj diskusiji. Ovaj dio analize ujedno je ukazao na potrebu za kreiranjem kvalitetnog integralnog informacijskog sustava kao podsustava sustavu za upravljanje kolosiječnim održavanjem s ciljem osiguravanja permanentnog opskrbljivanja potrebnim informacijama svih razina upravljanja i odlučivanja. Na kraju rada sistematizirani su i konkretizirani zaključci proizašli iz provedenog istraživanja u okviru tretirane problematike, uvažavajući sve relevantne spoznaje vezane za sustav upravljanja kolosiječnim održavanjem. Naglašena je važnost primjene navedenog istraživanja kako u smislu unaprjeđenja samih postojećih sustava upravljanja kolosiječnim održavanjem direktnom primjenom rezultata istraživanja, tako i mogućnosti koje se pružaju uvođenjem ovakvog unaprijeđenog sustava kolosiječnog održavanja u postojeću praksu Hrvatskih željeznica kao jednog od strateških ciljeva.

kolosiječna geometrija; kvaliteta; održavanje

nije evidentirano

engleski

Long-term assessment of track geometry quality with the aim of maintenance demand identification

nije evidentirano

track geometry; quality; maintenance

nije evidentirano

Podaci o izdanju

171

15.11.2002.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport