Didaktički formalizam u nastavi kemije (CROSBI ID 494643)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Valić, Srećko
hrvatski
Didaktički formalizam u nastavi kemije
Didaktički formalizam je sve češća pojava u nastavi kemije u srednjim školama u Hrvatskoj u posljednjih nekoliko godina. Pod tim pojmom podrazumijeva se učenje činjenica i pojmova napamet, "štrebanje", bez razumijevanja definicija i bez mogućnosti njihove primjene u rješavanju konkretnih problema u kemiji. Tu se još može ubrojiti učenje svih kemijskih formula napamet, "šablonsko" rješavanje zadataka itd. Pojava didaktičkog formalizma u nastavi kemije povezuje se, između ostalog, s dubinom i širinom nastavnih sadržaja predviđenih nastavnim planovima i programima koji nisu prilagođeni uzrastu učenika te s tim u svezi i neprimjerenim obimom učbenika kao temeljnih izvora znanja u nastavi [1]. Posljedice didaktičkog formalizma u nastavi kemije redovito su negativne i dalekosežne, a o tom se problemu, na žalost, kod nas rijetko vode javne rasprave. On zahvaća generacije i generacije učenika koji, mahom, ne svojom krivnjom, izlaze iz srednjih škola bez sistematiziranog znanja i temeljnih spoznaja u kemiji, kao baze za nastavak daljnjeg obrazovanja. [1] Valić, S., Kem.Ind 50 (2001) 35.
Nastava kemije; Didaktički formalizam
nije evidentirano
engleski
Didactical formalism in teaching in chemistry
nije evidentirano
Teaching in chemistry; Didactical formalism
nije evidentirano
Podaci o prilogu
315-x.
2003.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
XVIII. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera, Sažetci
Zrnčević, Stanka
Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo ; Hinus
Podaci o skupu
XVIII.Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera,
poster
16.02.2003-19.02.2003
Zagreb, Hrvatska