Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Informacijske tehnologije u hotelskoj industriji (CROSBI ID 104072)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Galičić, Vlado Informacijske tehnologije u hotelskoj industriji // Informatologia (Zagreb), 36 (2003), 1; 1-82

Podaci o odgovornosti

Galičić, Vlado

hrvatski

Informacijske tehnologije u hotelskoj industriji

Tradicionalno hotelijerstvo suočava se s izazovima, pri čemu se misli na sve zahtjevnije potrošače, rastuću složenost ljudskih potencijala i prodor tehnologije u posao i privatni život. Razvoj i veličina kompleksne turističke potražnje, kao i brz razvoj novih, sofisticiranih turističkih proizvoda na segmentima malih tržišta, zahtijevaju korištenje informacijskih tehnologija u hotelskoj industriji. Hotelijeri neće u budućnosti moći razvijati samo proizvode i usluge u skladu sa željama potrošača i novim trendovima, već će njihov uspjeh na tržištu sve više ovisiti i o njihovoj sposobnosti i mogućnosti adaptacije i primjene novih tehnologija koje će im olakšati pristup klijentima, ali i o marketingu, koji će pratiti njihovu ponudu i njegovom preciznijem usmjeravanju na određene segmente potrošača. Mnogo hotela pokušava omogućiti kvalitetniju uslugu upravo uporabom tehnoloških inovacija. Na žalost, hoteli mogu unaprijediti svoju kvalitetu usluge, ali samim time ne stječu konkurentsku prednost. Naime, kako se sve tehnološke inovacije lako kopiraju, svaka prednost konkurencije kratkog je vijeka. Buduće investiranje u tehnološke inovacije vjerojatno neće omogućiti vodeću ulogu u konkurenciji, ali ima tendenciju da unaprijedi ukupnu razinu usluga unutar postojeće hotelske industrije. Ukoliko hotelijeri ne unaprijede svoju konkurentnost koristeći novonastale informacijske tehnologije i nove metode menadžmenta, postoji opasnost da ugroze svoju poziciju. Samo kreativni i inovativni hotelijeri moći će preživjeti konkurenciju a ključ je uspjeha u brzoj identifikaciji potrošačevih potreba i u pronalaženju potencijalnih klijenata razumljivim, personaliziranim i pravodobnim informacijama. Informacijske tehnologije također mogu podići moral osoblja, efikasnost menadžmenta, produktivnost, te na taj način profitabilnost hotelskog poduzeća, pod uvjetom da je menadžersko stajalište prilagođeno novom poslovnom okruženju. Uspjeh hotelskih poduzeća biti će određen kombinacijom inovativnog menadžmenta i marketinga, razuma i predviđanja kao i strateškim korištenjem razvijenih informacijskih tehnologija.

Informacijske tehnologije; menadžment; hotelska industrija

nije evidentirano

engleski

Information technologies in the hotel industry

nije evidentirano

Information technologies; management; the hotel industry

nije evidentirano

Podaci o izdanju

36 (1)

2003.

1-82

objavljeno

1330-0067

Povezanost rada

Ekonomija

Indeksiranost