Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Virtualne organizacije (CROSBI ID 338019)

Ocjenski rad | diplomski rad

Gerić, Sandro Virtualne organizacije / Kliček Božidar (mentor); Varaždin, Fakultet organizacije i informatike, . 2002

Podaci o odgovornosti

Gerić, Sandro

Kliček Božidar

hrvatski

Virtualne organizacije

Nagli razvoj informacijsko-telekomunikacijske tehnologije u posljednjih nekoliko godina bitno je promijenio uvjete poslovanja na gotov svim područjima ljudskih djelatnosti. Kao odgovor na nepredvidivo ponašanje tržišta i na sve veće zahtjeve kupaca došlo je do razvoja novih metoda za unapređenje poslovanja. Osim razvoja takvih metoda za unapređenje poslovanja (benchmarking, reinžinjering poslovnog procesa, kontinuirano poboljšanje poslovnog procesa, ISO 9000, upravljanje znanjem, upravljanje ciljevima, strateško planiranje, upravljanje kvalitetom, ... ) javili su se i novi oblici organizacijskih struktura (T &#8211 ; ; organizacija, mrežna organizacija, ...) koji su trebali predstavljati rješenje za uspješno djelovanje poslovnih organizacija u takvim promjenjivim uvjetima poslovanja.Novi organizacijski oblik temeljen na upotrebi informacijsko-telekomunikacijske tehnologije koji bi trebao osigurati uspješno djelovanje poslovnih organizacija u promjenjivim uvjetima poslovanja je i virtualna organizacija. Virtualna oranizacija predstavlja model dinamičnog povezivanja tehnike, ljudi i ideje na moderan način bez stroge organizacijske strukture u klasičnom smislu. Temeljna pretpostavka virtualne organizacije je usmjerenost na sržne kompetencije i outsourcing ostalih kompetencija, a njene osnovne karakteristike su prilagodljivost, brzo reagiranje na zahtjeve okoline i modularnost. To je nehijerarhijska i nestrukturirana organizacija, sastavljena od privremene mreže nezavisnih organizacija povezanih upotrebom informacijsko-telekomunikacijske tehnologije, koje se povezuju kako bi iskoristile poslovne prilike. Ključna prednost virtualne organizacije je smanjivanje ulaganja u razvoj novih proizvoda što smanjuje jediničnu cijenu i oslobađa kapital za ulaganje u ono što organizacija radi najbolje. Kako bi se ostvario krajnji cilj virtualne organizacije, potrebno je uspostaviti mrežu temeljenu na povjerenju i dijeljenje svih informacija između partnera u mreži. To, pak, zahtijeva postojanje novog menadžerskog mentalnog sklopa, i tzv. upravljenje povjerenjem. Virtualna organizacija nema stvarnu strukturu, već kako to samo ime kaže, virtualnu, prividnu, i ponekad nije posve jasno tko što stvarno radi i tko doista upravlja nekim poslom.

virtualne organizacije; inteligentne organizacije; informacijsko-komunikacijska tehnologija

nije evidentirano

engleski

Virtual organizations

nije evidentirano

virtual organizations; intelligent organizations; ICT

nije evidentirano

Podaci o izdanju

76

27.09.2002.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet organizacije i informatike

Varaždin

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti