Vrednovanje predškolskog odgoja i obrazovanje odgojitelja (CROSBI ID 466662)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Babić, Nada ; Kuzma, Zdenka
hrvatski
Vrednovanje predškolskog odgoja i obrazovanje odgojitelja
Empirijski nalazi o implicitnim pedagogijama odgojitelja, o njihovoj komunikativnoj kompetenciji te interakciji s djecom u vrtićnim uvjetima potvrdili su pretpostavku da je odgojiteljeva osobnost značajna varijabla institucijskog mikrokonteksta koja može uzrokovati razlike u učincima odgojnog djelovanja. U sklopu ličnosti odgojitelja bitne su određene kognitivne, emocionalne i socijalne osobine kao: opća intelektualna sposobnost, znanja, kreativnost, društvenost, samopouzdanost, emocionalna toplina i korektnost u komunikaciji, optimističnost, samokritičnost, pravednost i dosljednost. Odgojitelji i kompetentni stručnjaci kao procjenjivači smatraju bitnima sljedeće osobine: obrazovanost, stabilnost i samopouzdanost, emocionalnu toplinu (odzivljivost) i korektnost u komunikaciji, optimističnost te strpljivost i dosljednost. Što je nužno mijenjati u izobrazbi odogjitelja u svrhu postizanja optimalne teorijske i praktično/izvedbene razine? Pretpostavljamo da je odgovor u izobrazbi što sofisticiranijeg stručnjaka - talentiranog odgojitelja i pedagogijskog inovatora. Ostvariva je programima koji preferiraju situacijski temljena znanja/spoznaje, opservacijsku fluentnost, refleksiju te interakcijske vještine. Riječ je o programima izobrazbe u kojima postoji interdisciplinarna i vertikalna integracija, razvojni slijed te sustavna "terenska" analiza i procjenjivanje.
implicitna pedagogija; osobnost odgojitelja; interdisciplinarna i vertikalna integracija; opservacijska fluentnost; refleksija; komunikacijsko-interakcijske sposobnosti.
nije evidentirano
engleski
Evaluation of pre-school education and training of kindergarten teachers,
nije evidentirano
implicit pedagogy; teacher's personality; inter-disciplinary and vertical integration; observational fluency; reflection; communication-interaction abilities.
nije evidentirano
Podaci o prilogu
121-135-x.
1998.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Peko, Anđelka ; Vodopija, Irena
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Podaci o skupu
Vrednovanje obrazovnog procesa
pozvano predavanje
12.12.1998-13.12.1998
Osijek, Hrvatska