Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Videozapis u evaluaciji praktične kompetencije budućih odgojitelja. (CROSBI ID 466663)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Irović, Stanislava Videozapis u evaluaciji praktične kompetencije budućih odgojitelja. // Vrjednovanje obrazovanja. Zbornik radova s međunarodnoga znanstvenog skupa / Peko, Anđelka ; Vodopija, Irena (ur.). Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 1998. str. 104-115-x

Podaci o odgovornosti

Irović, Stanislava

hrvatski

Videozapis u evaluaciji praktične kompetencije budućih odgojitelja.

Stjecanje elementarne praktične kompetencije (razina operacionalizacije teorijskih spoznaja uz monitoring nad vlastitim odlukama i akcijama), nužan je uvjet uspješnog starta odgojitelja početnika. Metodika predškolskog odgoja područje je u okviru kojeg studenti stječu i oprobavaju umijeća i vještine u različitim situacijskim kontekstima (igrovne, govorne, praktične aktivnosti), različitim interakcijskim kontekstima (interakcija s pojedinim djetetom, malom skupinom djece, skupinom u cjelini) i različitim suradničkim kontekstima (individulano, u tandemu, skupni projekti). Od 1990. godine na Katedri za predškolski odgoj sustavno primjenjujemo videozapis pri evaluaciji studentskih "praktičnih predavanja". Tehnološke osovine videa kao medija (mogućnost višekratne inspekcije videozapisa, brzo pretraživanje slike uz izbor segmenata za analizu, "zamrznuta slika", mogućnost arhiviranja i stvaranja kolekcija videozapisa) čine ga vrijednim sredstvom analize i evaluacije.Videozapis, uz raspravu (kandidat, ostali studenti, mentor i metodičar) "skela" je smaorefleksije. Procjeni i smoprocjeni podvrgavaju se različite akcije i odluke o njima - način iniciranja aktivnosti, reakcije djece, stupanj prihvaćanja dječje inicijative, izbor sredstava i način prezentacije, postupci strukturiranja prostora, kvaliteta interakcije odraslog i djece te među djecom, optimalnost "tajminga"... Višekratnom inspekcijom videozapisa kandidat kontrolira i korigira i način vlastitog govornog obraćanja, dijalošku vještinu, mimiku i gestikulaciju, očitava neverbalne signale (vlastite i ostalih sudionika interakcije). Uz videozapis kao oslonac kandidat uspješnije prosuđuje stupanj sukladnosti "planiranih ciljeva" i stvarnih postignuća, otkriva nekslad vjerovanja i ponašanja, pogreške i nesporazume (u relaciji s djecom i suradnicima). Kvalitativni pristup evaluaciji studentskih "praktičnih predavanja" s videozapisom kao osloncem, usmjeren je na proces stjecanja i usavršavanja kompetencije budućih odgovjitelja uz razvoj sposobnosti decentracije, introspekcije i samorefleksije.

praktična kompetencija; evaluacija; samovrednovanje; samorefleksija; videozapis

nije evidentirano

engleski

Videorecording in evaluation of practical competence of future preschool teachers,

nije evidentirano

practical competence; evaluation; self evaluation; self reflection; videorecording

nije evidentirano

Podaci o prilogu

104-115-x.

1998.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Vrjednovanje obrazovanja. Zbornik radova s međunarodnoga znanstvenog skupa

Peko, Anđelka ; Vodopija, Irena

Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Podaci o skupu

Vrednovanje obrazovnog procesa

pozvano predavanje

12.12.1998-13.12.1998

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija