Druge vrste radova | ostalo

• Obrazovni materijal (nedefinirano )

Ružić, Drago e-Marketing / Ferenčak, Ivan (ur.). Osijek: Sveučilište J.J.Strossmayer, Ekonomski fakultet u Osijeku, 2003. 338..

Ružić, Drago

Ferenčak, Ivan

e-Marketing

Knjiga je podijeljena u sedam glava. U pristupnim razmatranjima koja su prva glava knjige razmotreno je suvremeno elektroničko okružje poslovanja gospodarskih subjekata, te prikazan pojmovni sustav koji se pojavljuje s novom tehnologijom. U drugoj glavi pojašnjen je pojam Interneta i prikazana kratka povijest tog suvremenog fenomena. Također, u nastavku su u najkraćim crtama objašnjene najvažnije usluge koje Internet omogućuje i mobilni Internet kao nadolazeća faza razvoja Interneta. Slijedi središnji dio knjige gdje se u trećoj glavi definira pojam elektroničkog marketinga i daje razgraničenje pojmova. U nastavku se obrađuje e-marketing informacijski sustav, marketing-istraživanja, te marketing-planiranje. Slijedom sastavnih elemenata marketing mix-a, u petom poglavlju razrađuje se e-komunikacija. Prikazane su osobitosti e-AIDA modela, te sastavnice, modeli i sredstva oglašavanja na Internetu. Posebna poglavlja odnose se na mjerenje učinkovitosti interaktivnih medija, te modele plaćanja oglašavanja na Web-u. Šesta glava obrađuje e-distribuciju, a naglasak je na elektroničkoj trgovini. Prvo su prikazani osnovni tipovi e-trgovine i tehnološka infrastruktura elektroničke trgovine. Slijedi pojašnjenje pojedinih vrsta elektroničke trgovine. Naredne točke pojašnjavaju obavljanje kupoprodajnog posla i online aukcije. Koristeći elektroničku trgovinu nedvojbeno su na dobitku i potrošači i prodavači. Koje su prednosti za jedne i za druge pojašnjeno je u posebnoj točki, kao i poteškoće koje se pojavljuju u elektroničkoj trgovini. Sigurnost i privatnost predstavljaju najveći problem elektroničke trgovine koji su zbog svoje važnosti obrađeni u posebnoj točki. Na kraju šeste glave prikazuje se e-learning i e-banking kao novi oblici pružanja usluga na Internetu Specifičnu situaciju kod elektroničke trgovine predstavlja plaćanje u kojem je potrebno osigurati sigurno i brzo prenošenje sredstava od potrošača do prodavača. Koje se metode plaćanja koriste za rješenje tog problema pojašnjeno je pri kraju te točke. Na kraju je prikazano stanje elektroničke trgovine u Republici Hrvatskoj, te trend razvoja elektroničke trgovine u svijetu. Zadnje poglavlje obrađuje neke osobitosti e-marketinga u turizmu i ugostiteljstvu. Naime, Internet nalazi svoju veliku primjenu upravo u turizmu, a osobito kroz sustave rezervacija i oglašavanje turističkih odredišta. U sadašnjim uvjetima moguće je govoriti o tri vrste takvih sustava: transformiranim rezervacijskim sustavima, rezervacijskim sustavima hotelskih lanaca i rezervacijskim servisima, što je pojedinačno objašnjeno. Sasvim pri kraju dat je kritički osvrt na zastupljenost turističkih zajednica na Inernetu te prikazan model za kvalitativnu analizu destinacijskih Web site-ova.

e-Marketing; Internet; e-proizvod; e-oglašavanje

e-Marketing

e-Marketing; Internet; e-product; e-advertising