Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Usporedba elementarnog razumijevanja Newtonovih zakona i jednostavnih strujnih krugova kod gimnazijalaca i studenata (CROSBI ID 496017)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Planinić, Maja Usporedba elementarnog razumijevanja Newtonovih zakona i jednostavnih strujnih krugova kod gimnazijalaca i studenata // 4. znanstveni sastanak Hrvatskog fizikalnog društva / Kumerički, Krešimir (ur.). Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2003. str. 43-43-x

Podaci o odgovornosti

Planinić, Maja

hrvatski

Usporedba elementarnog razumijevanja Newtonovih zakona i jednostavnih strujnih krugova kod gimnazijalaca i studenata

Istraživanje elementarnog razumijevanja Newtonovih zakona i jednostavnih istosmjernih strujnih krugova provedeno je pomoću konceptualnog testa na uzorku od 88 učenika prvog razreda i 82 učenika trećeg razreda zagrebačkih gimnazija, te 46 studenata fizike s PMF-a u Zagrebu. Test je sadržavao 8 zadataka vezanih uz Newtonove zakone i 8 zadataka vezanih uz jednostavne strujne krugove. Ispitanici su uz svaki odgovor trebali naznačiti i koliko su u njega sigurni, izabirući jedan od četiri ponuđena stupnja sigurnosti. Primjenom Raschovog statističkog modela dobivene su linearne mjere stupnjeva sigurnosti, te su određene srednje vrijednosti stupnjeva sigurnosti posebno za točne, a posebno za netočne odgovore, u svakoj grupi ispitanika i za svaku od tema. Analiza dobivenih rezultata pokazuje da u odgovorima svih grupa postoji značajan udio miskoncepcija vezanih uz svaku od istraživanih tema. Međutim, analiza srednjih stupnjeva sigurnosti na točnim i netočnim odgovorima ukazuje na značajnu razliku statusa učeničkih ideja vezanih uz Newtonove zakone i onih vezanih uz strujne krugove. Newtonove zakone karakterizira visok, a strujne krugove nizak stupanj sigurnosti i na točnim i na netočnim odgovorima u svim grupama ispitanika. Predlaže se interaktivni, problemski pristup nastavi, koji uzima u obzir učeničke ideje, kao i specifičnosti statusa tih ideja u pojedinim fizikalnim temama.

nastava fizike; Newtonovi zakoni; strujni krug; miskoncepcije

nije evidentirano

engleski

Comparison of high school and college students' basic understanding of Newton's laws and simple DC circuits

nije evidentirano

physics teaching; Newton's laws; DC circuit; misconceptions

nije evidentirano

Podaci o prilogu

43-43-x.

2003.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

4. znanstveni sastanak Hrvatskog fizikalnog društva

Kumerički, Krešimir

Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo

Podaci o skupu

4. Znanstveni sastanak Hrvatskog fizikalnog društva

predavanje

13.11.2003-15.11.2003

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija