Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Povezanost sociometrijskog statusa i socijalnog ponašanja djece predškolske dobi (CROSBI ID 338525)

Ocjenski rad | diplomski rad

Maričić, Jelena Povezanost sociometrijskog statusa i socijalnog ponašanja djece predškolske dobi / Raboteg-Šarić, Zora (mentor); Zagreb, Hrvatski studiji, . 2003

Podaci o odgovornosti

Maričić, Jelena

Raboteg-Šarić, Zora

hrvatski

Povezanost sociometrijskog statusa i socijalnog ponašanja djece predškolske dobi

Istraživanjem se nastojalo utvrditi na koji je način djetetov sociometrijski status, tj. prihvaćenost od strane vršnjaka u vrtićkoj grupi povezan s dječjim socijalnim ponašanjima i nekim obiteljskim varijablama. U istraživanju su sudjelovala djeca prosječne dobi šest godina i četiri mjeseca koja pohađaju starije vrtićke i predškolske grupe dvaju zagrebačkih vrtića (N=292). Sociometrijski status utvrđen je na temelju procjena vršnjaka na grafičkim skalama, kojima se od svakog djeteta dobiva informacija o tome koliko se voli igrati sa svakim drugim djetetom iz grupe. Primijenjena je i PROSAG skala za procjenu dječjeg prosocijalnog i agresivnog ponašanja te subskala socijalnog povlačenja i depresivnosti/ anksioznosti iz Achenbachovog instrumenta za procjenu dječjih ponašajnih i emocionalnih problema. Utvrđene su statistički značajne korelacije između dječjeg socijalnog ponašanja i prihvaćenosti u grupi vršnjaka, dok dječji internalizirani problemi nisu bili povezani s njihovim sociometrijskim statusom. Veći sociometrijski status imaju djeca koja se ponašaju prosocijalno, dok niži sociometrijski status imaju djeca koja se ponašaju agresivno. Dobivene su također niske, ali značajne korelacije između nekih sociodemografskih obilježja obitelji i dječjeg sociometrijskog statusa. Djeca obrazovanijih očeva i zaposlenih majki bolje su prihvaćena u grupi vršnjaka. Djeca koja duže pohađaju vrtić imaju viši sociometrijski status, izraženije prosocijalno ponašanje i sklonija su pozitivnom procjenjivanju drugih. Rezultati općenito ukazuju na važnost poticanja razvoja pozitivnih oblika dječjeg ponašanja za prihvaćenost u skupini vršnjaka u predškolskoj dobi.

prosocijalno ponašanje; agresivno ponašanje; internalizirani problemi; procjene vršnjaka; predškolska dob

nije evidentirano

engleski

Relationship between sociometric status and children's social behavior in preschool age

nije evidentirano

prosocial behavior; aggressive behavior; internalized problems; peer ratings; preschool age

nije evidentirano

Podaci o izdanju

72

04.11.2003.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Hrvatski studiji

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija