Glagolske konverzije u nastavi engleskog jezika kao stranog jezika - kognitivni pristup (CROSBI ID 496790)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Buljan, Gabrijela
hrvatski
Glagolske konverzije u nastavi engleskog jezika kao stranog jezika - kognitivni pristup
Cilj je ovog rada ukazati na vrijednost pojedinih teorijskih postavki kognitivne lingvistike u tumačenju glagolske konverzije u nastavi engleskog kao stranog jezika. Pretpostavku o prednosti kognitivnog u odnosu na formalne pristupe temeljimo na jednom od osnovnih načela kognitivne lingvistike, a to je uvažavanje čvrste spone između jezika i misli. Nastojali smo, na temelju suprotstavljanja formalnog i kognitivnog pristupa tumačenju ove izuzetno produktivne pojave ukazati da potonji omogućuje uočavanje sustavnih uzoraka koji polazeći od relevantnih konceptualnih konfiguracija, tzv. event schemata, jednako adekvatno objašnjavaju kako već visoko institucionalizirane glagolske konverzije poput glagola to clean, tako i inovativne poput to relational-grammar s kojima formalni pristupi teško mogu izaći na kraj.
glagolske konverzije; događajne sheme; formalni pristup; kognitivni pristup; metonimija
nije evidentirano
engleski
Verb conversions in TEFL - a cognitive approach
nije evidentirano
verb conversions; event schemata; formal approach; cognitive approach; metonymy
nije evidentirano
Podaci o prilogu
87-102-x.
2004.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Stolac, Dijana ; Ivanetić, Nada ; Pritchard, Boris
Zagreb : Rijeka: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Graftrade
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096