Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Komunikacija i socijalizacija predškolske djece kroz igru (CROSBI ID 496932)

Prilog sa skupa u zborniku | ostalo

Jakubin, Snježana Komunikacija i socijalizacija predškolske djece kroz igru // Dobra edukacijsko-rehabilitacijska praksa za 21. stoljeće / Đurek, Vesna (ur.). Zagreb: Savez društava defektologa Hrvatske, 2004. str. 149-163

Podaci o odgovornosti

Jakubin, Snježana

hrvatski

Komunikacija i socijalizacija predškolske djece kroz igru

Igra je socijalna kategorija koja podrazumijeva komunikaciju, verbalnu i neverbalnu. Elementarni oblici mišljenja djeteta predškolske dobi usko su povezani s njegovom igrom: dijete mora razumjeti situaciju u kojoj se nalazi, imati pozitivno iskustvo, ono doživaljava situacije iz neposredne okoline i, svojstveno svojim psihofizičkim sposobnostima, pretače ih u igru. Kod djece s nedovoljno razvijenim govorom nema spontane igre iako bi se to po kronološkoj dobi očekivalo. Nedovoljno razvijen govor je sindrom koji se kompleksno javlja i u drugim područjima ponašanja. Uz poteškoće razumijevanja i govorne ekspresije tj. područja govora i jezika često je smanjena pažnja i koncentracija, socijalna kompetencija, kasni neurološki razvoj pa su djeca nezrelija u ponašanju te se obično igraju u blizini druge djece, ali ne i s njima. Stoga smo istraživali govornu komunikaciju u igri djece, posebno na koji način odrasli, terapeuti i odgojitelji komuniciraju s djecom i kako se igraju djeca s govornim smetnjama. Tijekom rehabilitacije i rada s djecom te se poteškoće prevladavaju, ali je trajanje igre uvijek znatno kraće nego u integriranim skupinama. Uspoređujući djecu s poteškoćama i djecu bez poteškoća u govornom razvoju došli smo do spoznaje da komunikacija djece s odraslima i vršnjacima ima značajnu ulogu u području proksimalnog razvoja kao što je već ustvrdio Vigotski, a potencirano je ako su djeca različitih sposobnosti. Nužno je uključivati djecu sa zaostacima u govornom razvoju u govorno-jezični kontekst koji je bogatiji, složeniji i obiluje prirodnim socijalnim interakcijama. Pojava i trajanje igre u korelaciji je s porastom koncentracije, samostalnosti u komunikaciji i sazrijevanja u govornom razvoju.

igra ; kompleksna govorna rehabilitacija ; govorna integracija ; socijalizacija ; komunikacija

nije evidentirano

engleski

Communication and socialization in chidren of preschool age through play

nije evidentirano

play ; complex speech rehabilitation ; speech integration ; socialization ; communication

nije evidentirano

Podaci o prilogu

149-163.

2004.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Đurek, Vesna

Zagreb: Savez društava defektologa Hrvatske

953-96760-4-5

Podaci o skupu

Dobra edukacijsko-rehabilitacijska praksa za 21. stoljeće

predavanje

14.05.2004-16.05.2004

Trakošćan, Hrvatska

Povezanost rada

Kliničke medicinske znanosti, Logopedija