Problemi razvoja distribucije u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 106072)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Segetlija, Zdenko
hrvatski
Problemi razvoja distribucije u Republici Hrvatskoj
Razvoj distribucijskog sustava nakon osamostaljenja Repulike Hrvatske mogao bi se podijeliti u dvije faze. U prvoj fazi, do 1998. godine, distribucijski se sustav razvijao temeljem ulaska mnogo malih trgovinskih poduzeća. Drugu fazu obilježavaju procesi koncentracije, potaknuti ulaskom velikih inozemnih maloprodajnih lanaca s velikopovršinskim prodavaonicama kao što su: "Metro", "Billa-Rewe", "Mercatone" (Italija), "Mercator" (Slovenija), "Leclerk" (Francuska), "Kaufland" (Njemačka) i drugi. Na taj način dolaze do izražaja pozitivni i negativni učinci koncentracije: povišenje učinkovitosti i proizvodnosti trgovinskih poduzeća, troškovne i cjenovne prednosti, ali i zatvaranje malih prodavaonica i ograničenje lokalne opskrbe stanovništva, ugroženost opskrbe u malim naseljima, smanjenje zaposlenosti u trgovini, sadržajno osiromašenje gradskih centara i drugih gradskih zona i dr. Koncentracija u trgovini dovodi i do promjene u odnosima s proizvođačima, budući da u kanalu distribucije sada dominira trgovina. U ovome radu analizira se gustoća i struktura distribucije, te neke pokazatelje razvoja procesa koncentracije u Republici Hrvatskoj. Pokazatelje za Republiku Hrvatsku analizira se najprije u vremenskome nizu (povijesna metoda), a zatim i komparativno s drugim zemljama (najviše s onim tržišno - razvijenim). Rezultati analize pokazuju nagli razvoj distribucijskog sustava, ali i probleme koji se javljaju s tim u svezi.
gustoća distribucije; maloprodajna mreža; prostorni razmještaj
nije evidentirano
engleski
Problems of Distribution Development in the Republic of Croatia
nije evidentirano
distribution density; retail network; spatial placement of the retail trade; shop; the Republic of Croatia
nije evidentirano