Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Medijska analiza odabranih tiskovina na temu stranih poduzetnika u Hrvatskoj (CROSBI ID 106621)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Dragojević, Sanjin ; Kanižaj, Igor ; Žebec, Ivana Medijska analiza odabranih tiskovina na temu stranih poduzetnika u Hrvatskoj // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 13 (2004), 1-2; 97-122

Podaci o odgovornosti

Dragojević, Sanjin ; Kanižaj, Igor ; Žebec, Ivana

hrvatski

Medijska analiza odabranih tiskovina na temu stranih poduzetnika u Hrvatskoj

Rad na primjeru medijske analize četiriju specijaliziranih (Banka, Poslovni tjednik, Privredni vjesnik i Večernji list) i jedne tiskovine namijenjene širokom čitateljstvu (Globus) ispituje zastupljenost tema, sadržaja i stavova vezanih uz poslovanje stranih poduzetnika u Hrvatskoj te oblike njihove medijske prezentacije. Pozornost je na odnosu stranih poduzetnika prema hrvatskim kolegama u poduzećima, poslovnim partnerima/natjecateljima, lokalnoj zajednici i predstavnicima 'visoke politike'. Jednako tako, cilj je problematizirati pojedine aspekte socioekonomske kulture, a posebno teme kao što su: odnos hrvatske javnosti prema inozemnom kapitalu/inozemnim vlasnicima u Hrvatskoj, uloga države u gospodarstvu, razvijenost natjecanja, ocjena rizika ulaganja. Utvrđuje se kako odabrane specijalizirane tiskovine, kad se govori o stranom poduzetništvu, udovoljavaju uvjetima profesionalnog izvještavanja. Ipak, utvrđuju se određene manjkavosti i to prije svega nedovoljna zastupljenost analitičkih priloga i posebnih istraživanja, prevelika zastupljenost fotografija osoba uz relativnu odsutnost grafičkih priloga analitičke naravi, do određene mjere i diskurs koji je često popularan uz relativno izostajanje onoga užestručnog i profesionalnog. Prema viđenju stranih poduzetnika, mogućnosti poslovanja u zemlji uglavnom su dobre ili barem zadovoljavajuće, ali je opća razina kulture poduzetništva relativno niska. Uz teško stanje u pravosuđu i loše funkcioniranje javne uprave, neadekvatna struktura sociokulturnoga kapitala (slaba stručna osposobljenost hrvatskoga gospodarstva, niska konkurentnost hrvatskoga tržišta rada, nedovoljna zastupljenost menedžerskoga sloja unutar gospodarskih elita, niska motiviranost za rad, prevelika uključenost političke sfere u sferu gospodarstva) naznačuju se kao temeljne zapreke bržem svekupnom gospodarskom i društvenom razvoju zemlje i punopravnom uključenju u europske integracijske procese.

medijska analiza; strani poduzetnici

nije evidentirano

engleski

Media Analysis of Selected Publications with the Subject of Foreign Enterprenuers in Croatia

nije evidentirano

media analysis; foreign enterprenuers

nije evidentirano

Podaci o izdanju

13 (1-2)

2004.

97-122

objavljeno

1330-0288

Povezanost rada

Sociologija

Indeksiranost