Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Dimenzije roditeljstva u relaciji sa samoreguliranim učenjem i samopoštovanjem učenika (CROSBI ID 497791)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Sorić, Izabela ; Raffaelli, Ivana Dimenzije roditeljstva u relaciji sa samoreguliranim učenjem i samopoštovanjem učenika // XIV. dani psihologije u Zadru, 26.-29. svibanj 2004. = 14th Psychology Days in Zadar, 26-29 May 2004 : međunarodni znanstveno-stručni skup : [sažeci radova] / Čubela Adorić, Vera ; Manenica, Ilija ; Penezić, Zvjezdan (ur.). Zadar, 2004. str. 98-x

Podaci o odgovornosti

Sorić, Izabela ; Raffaelli, Ivana

hrvatski

Dimenzije roditeljstva u relaciji sa samoreguliranim učenjem i samopoštovanjem učenika

Prema teoriji samodeterminacije (Deci i Rayan, 1996) postoje različiti tipovi regulacije motivacije koji se, ovisno o tome koliko su internalizirani, mogu smjestiti duž kontinuuma između samodeterminiranog (intrinzičnog) i kontroliranog (ekstrinzičnog) tipa motivacije. Pri tome se razlikuju četiri tipa ekstrinzične motivacije: eksternalna regulacija, introjecirana regulacija, identificirana regulacija i integrirana regulacija. Istraživanja su pokazala da su upravo integrirana regulacija i intrinzična motivacija povezane s većim kognitivnim angažmanom i boljim školskim postignućem. U školi, međutim postoje ekstrinzične strukture kontrole i nagrade koje možda ne zadovoljavaju djetetovu potrebu za samodeterminacijom, ali pomažu u oblikovanju "dobrog ponašanja" i poželjnog socijalnog funkcioniranja. Ponekad ovi ekstrinzični motivatori mogu biti internalizirani i postati dio procesa samoregulacije učenja (Pintrich i Schunk, 1996). Višestruko je empirijski dokazano da vjerovanja, stavovi i očekivanja roditelja imaju značajan utjecaj na stavove, očekivanja i školsko postignuće njihove djece. Na primjer, djeca autoritarnih roditelja doživljavaju sebe manje kompetentnim, manje samodeterminiranim (manje autonomnim u svom ponašanju općenito, pa i u učenju), te da je stoga vjerojatno i njihova motivacija za učenje bliža eksternalnoj regulaciji ili introjeciranoj regulaciji. Istraživanje s ciljem provjere ove pretpostavke provedeno je na uzorku 127 učenika sedmog razreda osnovne škole u Zadru. Pokazalo se da su određene dimenzije roditeljstva bile prediktivne za određene tipove regulacije motivacije u školi ( npr. emocionalnost majke za introjeciranu regulaciju), i nadalje, neki od tipova regulacije motivacije zajedno sa samopoštovanjem bili su prediktivni za školsko postignuće učenika.

dimenzije roditeljstva; samoregulirano učenje; samopoštovanje

nije evidentirano

engleski

Dimensions of paremthood in relation to childrens' selfregulated learning and selfesteem

nije evidentirano

Dimensions of parenthood; selfregulated learning; selfesteem

nije evidentirano

Podaci o prilogu

98-x.

2004.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

XIV. dani psihologije u Zadru

ostalo

26.05.2004-29.05.2004

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Kemijsko inženjerstvo