Dječji jezik između standarda i dijalekta (CROSBI ID 498220)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Kuvač, Jelena ; Cvikić, Lidija
hrvatski
Dječji jezik između standarda i dijalekta
Pred jezikoslovcima je još niz pitanja o vremenu (kada?) i načinu (kako?) usvajanja pojedinih sastavnica (što?) hrvatskoga jezika i njihovim obilježjima. Do odgovora možemo doći raščlambom korpusa dječjega jezika, nastalog snimanjem spontanoga dječjega govora ili provođenjem unaprijed osmišljenih ciljanih ispitivanja. U dječjem usvajanju jezika postoji nekoliko razvojnih stupnjeva, a krajnji je cilj jezičnoga razvoja postići jezičnu kompetenciju odrasloga izvornoga govornika. Prema tome, da bismo opisali građu, odnosno utvrdili obilježja dječjega jezika, potrebno je taj (polazni) idiom usporediti s ciljanim idiomom -jezikom odraslih govornika. Ovladavanje standardnim jezikom najviši je stupanj jezične kompetencije svakoga izvornoga govornika jer se njime mogu ispuniti sve komunikacijske potrebe i jedini je idiom podložan svjesnu normiranju, a time i određivanju otklona od norme. Stoga dječji jezik uspoređujemo s hrvatskim standardnim jezikom. No, je li to jedino, pravo i najbolje rješenje? Problem odnosa dječjega jezika i hrvatskoga standardnoga jezika kao polaznoga i ciljanoga idioma pojavio se u nizu psiholingvističkih istraživanja hrvatskoga jezika. U ovome ćemo radu na primjerima iz zapisa dječjega spontanoga govora pokušati osvijetliti ovaj problem i ponuditi smjernice za njegovo rješavanje.
dječji jezik; standardni jezik; dijalekt; norma; opis dječjeg jezika
nije evidentirano
engleski
Child language between Standard Language and Dialect
nije evidentirano
child language; standard language; dialect; language development; norm; description
nije evidentirano
Podaci o prilogu
275-285-x.
2005.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Jezik u društvenoj interakciji
Stolac, Diana ; Ivanetić, Nada ; Pritchard, Boris
Zagreb : RIjeka:
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096