Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Menadžment ekonomske vrijednosti tvrtke i nagrađivanje za stvorenu ekonomsku vrijednost (CROSBI ID 498680)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Novak, Branko Menadžment ekonomske vrijednosti tvrtke i nagrađivanje za stvorenu ekonomsku vrijednost // Suvremena financijska pitanja i izazovi razvitka hrvatskog financijskog sektora / Lovrinović Ivan, Vidučić Ljiljana (ur.). Split: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2004. str. 161-180-x

Podaci o odgovornosti

Novak, Branko

hrvatski

Menadžment ekonomske vrijednosti tvrtke i nagrađivanje za stvorenu ekonomsku vrijednost

U upravljanju kompanijama u SAD te u Evropi sve veća pažnja se poklanja stvaranju vrijednosti za dioničare. Koncept dodane ekonomske vrijednosti i dodane tržišne vrijednosti polazi od nedostataka računovodstvenih iskaza uspješnosti poslovanja tvrtki. Iskaz dodane ekonomske vrijednosti, odnosno ekonomske dobiti, morao bi odraziti povećanje vrijednosti za vlasnike, ali su za to potrebne brojne prilagodbe na računovodstvenim podacima. Ako su ove prilagodbe provedene konzistentno, daju neto operativnu dobit nakon poreza i visinu korištenog kapitala koje realnije odražavaju ekonomsku stvarnost tvrtke. Kada se tako iskazani kapital množi s prosječnim troškovima kapitala dobije se novčano izražen trošak kapitala. Ako je operativna dobit veća od troškova kapitala tvrtka stvara dodanu ekonomsku vrijednost za vlasnike. U referatu se prikazuje izračun dodane ekonomske vrijednosti i rezidualne dobiti za dvije hrvatske tvrtke koja se prema računovodstvenim kriterijima smatraju uspješnim. Prema kriteriju dodane ekonomske vrijednosti one uništavaju vrijednost svojim vlasnicima. Procjena dodane vrijednosti samo je prvi korak, ali je neophodno promjeniti ponašanja u upravljanju vrijednošću, što se može postići menadžmentom dodane ekonomske vrijednosti. On mora doprinijeti stvaranju vrijednosti za vlasnike, kupce ali i zaposlene. To mora biti praćeno primjerenim sustavom nagrađivanja ne samo menadžera već i svih zaposlenika.

Menadžment ekonomske vrijednosti; ekonomska dobit; nagrađivanje

nije evidentirano

engleski

Economic Value Management and Pay Incentives for Economic Value

nije evidentirano

Economic value management; economic profit; pay incentives

nije evidentirano

Podaci o prilogu

161-180-x.

2004.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Lovrinović Ivan, Vidučić Ljiljana

Split: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Splitu

Podaci o skupu

Suvremena financijska pitanja i izazovi razvitka hrvatskog financijskog sektora

ostalo

01.01.2004-01.01.2004

Split, Hrvatska

Povezanost rada

Pravo