Godina: 2002
Raspon stranica:: 263-274
Ukupni broj stranica u knjizi:: 374
ISBN: 953-98509-2-4
Ključne riječi: telemedicina, telekirurgija, tele-3D-računalna kirurgija, telerobotika
( telemedicine, telesurgery, tele-3D-CAS, telerobotic surgery )
Jedan od glavnih ciljeva naše trodimenzijske računalom poduprte funkcijske endoskopske mikrokirurgije sinusa (3D C-FESS) bio je izraditi računalom poduprt 3D-pristup prijeoperacijskom planiranju, intraoperacijskom vođenju i poslijeoperacijskoj analizi anatomskih regija nosa i paranazalnih sinusa. Ovakav iznimno moćan pristup trebao bi omogućiti bolji uvid u operacijsko polje uključujući veću sigurnost samoga zahvata. Posljednji i sasvim naravan korak primjene tehnologije u operacijskoj sali bio je spajanje računalnih radnih stanica i video opreme s udaljenim lokacijama uz primjenu računalne mreže velike brzine i širokog frekvencijskog dosega (wide bandwidth). Za vrijeme pripreme bolesnika kirurg u operacijskoj sali konzultira udaljene i iskusne kirurge pomoću prikaza dobivenih kompjutorskom tomgrafijom (CT) i tridimenzijskih modela na računalnim radnim stanicama. I kirurg i konzultanti rabe program za pregled CT prikaza i manipulaciju tridimenzijskim modelom, uz ostala sredstva koja im oboma stoje na raspolaganju za utvrđivanje patologije, sve to kako bi pronašli optimalan put do patologije i odlučili kako izvesti stvaran kirurški zahvat. Uz primjenu "putovanja" (tele-fly-through) ili tele-virtualne endoskopije pomoću trodimenzijskih modela oba kirurga mogu prethodno promotriti sva obilježja regije (anatomiju, patologiju) te tako predvidjeti i odrediti slijedeće korake operacije. Time se osigurava veća sigurnost vođenja operacije i smanjuje mogućnost intraoperacijske pogrješke. Trajanje tele-konzultacije tako se skraćuje, što se može pokazati najvećom koristi tele-trodimenzijske računalom potpomognute kirurgije. Na ovaj način će kliničke ustanove trošiti manje novca za vrijeme utrošeno na telekirurške konzultacije. Naš telekirurški pristup omogućava kirurgu ne samo da vidi i prenese video signale, nego i da prenese 3D računalne modele i pokrete kirurških instrumenata pomoću manipulacija prikazom/3D modelom u stvarnom vremenu tijekom operacije. Novi video koderi uz pomoć standarda MPEG2 i računalnih mreža ATM koje rabe inverzno multipleksiranje uvelike poboljšavaju sigurnost kirurških zahvata, osobito u endoskopskoj kirurgiji. Najbolji rezultati su dobiveni uz primjenu tehnologija ATM-OC3, uz najprihvatljiviji odnos cijene i rada rabeći metodu inverznog multipleksiranja preko 4-8 linija E1.
Projekt / tema: 0108543
Kliničke medicinske znanosti