Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Od ekološke (ne)pismenosti prema cjeloživotnom učenju za održivi razvoj (CROSBI ID 498711)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Uzelac, Vinka ; Pejčić, Aleksandra Od ekološke (ne)pismenosti prema cjeloživotnom učenju za održivi razvoj // Ekologija u odgoju i obrazovanju / (Golac, Stipe ; Husanović-Pejnović, Dragica ; Vrcić-Mataija, Sanja et al. (ur.). Gospić: Visoka učiteljska škola u Gospiću, 2004. str. 28-57-x

Podaci o odgovornosti

Uzelac, Vinka ; Pejčić, Aleksandra

hrvatski

Od ekološke (ne)pismenosti prema cjeloživotnom učenju za održivi razvoj

Predmet ovoga rada je odgoj i obrazovanje u znaku održivog razvoja kao suvremenog koncepta. Ovaj koncept pretpostavlja cjeloživotno učenje - a ne povremena događanja - o okolišu/održivu razvoju te upravljanje procesom učenja spram prirodnih i stvorenih vrijednosti. Pojam cjeloživotno učenje ima smisla upotrebljavati u suodnosu s pojmom formalni i neformalni odgoj/obrazovanje/učenje za održivi razvoj. Rad je pisan sa svrhom da pomogne promišljanju općeg koncepta odgoja/obrazovanja za održivi razvoj u Hrvatskoj, što je utemeljeno na pozitivnim iskustvima i naporima drugih zemalja. U radu je stoga posebno opisan i raspravljen dosadašnji razvoj odgoja za okoliš/održivi razvoj (od predškolskog do obrazovanja učitelja). Analiziran je (ne)sklad pojedinih odgojno-obrazovnih sustava. Pokazan je predložak održivog razvoja, odnosno opisana je rasprava oko odgoja/obrazovanja za okoliš i odgoja/obrazovanja za održivi razvoj. Uočena je velika doza kritičnosti teorijskih, koncepcijskih i praktičnih rješenja, ali i poduzetnost. Pritom se navode neka dobra koncepcijska polazišta i u praksi postignuta europska iskustva. Ističe se potreba uravnoteženosti sustava odgoja i obrazovanja za okoliš/održivi razvoj. Zalažu se i za znatno povećanje i suradnju formalnih i neformalnih oblika odgoja i obrazovanja za okoliš/održivi razvoj. Ujedno se zalažu za interdisciplinarnu i multidisciplinarnu suradnju. Zalažu se za jedinstvenu metodologiju prilikom izrade i provedbe razvojnih programa, ako ne na svakoj lokalnoj razini, ono više na regionalnoj. Rad završava zalaganjem autorica da odgoj i obrazovanje za održivi razvoj, posebice obrazovanje učitelja za održivi razvoj u Hrvatskoj, dobije ono mjesto koje mu i pripada.

ekološka ne(pismenost); održivi razvoj; odgoj/obrazovanje za okoliš; odgoj/obrazovanje za održivi razvoj; cjeloživotno učenje za okoliš/održivi razvoj

nije evidentirano

engleski

From Ecological (un)literacy to Life-long Learning for Sustainable Development (with the special concern on teacher's education)

nije evidentirano

ecological un(literacy); sustainable development; enviromental education; education for sustainable development; life-long enviromental/sustainable developmet education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

28-57-x.

2004.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Ekologija u odgoju i obrazovanju

(Golac, Stipe ; Husanović-Pejnović, Dragica ; Vrcić-Mataija, Sanja ; Kreković, Mile ; Grahovac-Pražić, Vesna)

Gospić: Visoka učiteljska škola u Gospiću

Podaci o skupu

2. dani Šime i Ante Starčevića: ekologija u odgoju i obrazovanju

pozvano predavanje

07.05.2004-08.05.2004

Gospić, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija