Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ekološka proizvodnja povrća u funkciji obogaćenja turističke ponude (CROSBI ID 498738)

Prilog sa skupa u zborniku | ostalo

Ban, Dean ; Šerović Lončar, Svjetlana ; Oplanić, Milan Ekološka proizvodnja povrća u funkciji obogaćenja turističke ponude / Organic Vegetable Production in the Function of Tourist Supply Enrichment // Zbornik priopćenja II. savjetovanja HAED-a s međunarodnim sudjelovanjem 'Menadžment u agrobiznisu' / Juračak, J. (ur.). Zagreb: Hrvatsko agroekonomsko društvo (HAED) ; Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2004. str. 121-125-x

Podaci o odgovornosti

Ban, Dean ; Šerović Lončar, Svjetlana ; Oplanić, Milan

hrvatski

Ekološka proizvodnja povrća u funkciji obogaćenja turističke ponude

Konvencionalnu proizvodnju povrća karakteriziraju visok stupanj inputa sredstava i materijala, te visoki stupanj kemizacije, čime se postižu visoki prinosi i smanjuju troškovi po jedinici površine. Ovakvim sustavom gospodarenja, uz nestručnu proizvodnju, značajno se povećavaju rizici za onečišćenje okoliša. Iz tih razloga, razvojem svijesti kod ljudi, što je osobito izraženo kod razvijenijih zemalja (zapadna Europa i SAD), u posljednjih petnaestak godina, povećala se potražnja za svježim i prerađenim povrćem iz ekološkog sustava gospodarenja gdje nije dozvoljena upotreba kemijski sintetiziranih sredstava. Ovakav trend, neminovno je uvjetovao i tendenciju povećanja površina u ekološkom sustavu gospodarenja. Osobito interesantna područja za takav sustav gospodarenja su dosad kemijskim sredstvima nezagađene površine, a kakvim obiluje naša zemlja. To se vrlo dobro može iskoristiti i u proširenju turističke ponude s obzirom da je povrće iz ekološke proizvodnje na razvijenim tržištima zapadne Europe i SAD-a od 10 do 30 % skuplje u odnosu na ono iz konvencionalnog sustava. Gosti iz tih destinacija imaju naviku konzumirati takvo povrće i za to su spremni platiti višu cijenu. Istraživanje pri Institutu za poljoprivredu i turizam iz Poreča ukazalo je na neprofitabilnost ekološkog sustava proizvodnje povrća na specijaliziranim gospodarstvima u odnosu na konvencionalni i održivi, za što postoji više razloga. Glavni razlozi tome su: neminovno niži prinosi (u nekim godinama i izostanak prinosa), neučinkovitost zakonske regulative na terenu, vrlo malo tržište za te proizvode, nespremnost potrošača da plate višu cijenu, neupućenost potrošača u kvalitetu takvih proizvoda itd. Iz tih razloga autori predlažu razvijanje tzv. 'Agro-eko’ turizma na poljoprivrednim obiteljskim gospodarstvima na kojima bi bio moguć direktan plasman ekološki proizvedenog povrća gostima gospodarstva, te bi se na taj način omogućilo postizanje viših cijena. Uključivanjem turista u pojedine segmente proizvodnje djelomično bi se smanjili troškovi iste a ujedno obogatio sadržaj boravka gosta na poljoprivrednom imanju. Naime, po svojim prohtjevima, uključujući i prehranu, turističko tržište postaje sve segmentiranije i izbirljivije. Mnogobrojne &laquo ; ; vrste&raquo ; ; turista, kao što su, primjerice, vegetarijanci, ljubitelji zdrave prehrane, sudionici zdravstvenog turizma, eko turizma, gastronomskog i enološkog turizma, ponuđenoj hrani pristupaju zahtjevnije. Takvi su turisti spremni platiti svoje prohtjeve i posjetiti turističku destinaciju koja ih može u tom smislu zadovoljiti. Prepoznatljiva prehrana, regionalni specijaliteti pripremljeni od ekološki proizvedenih namirnica, može predstavljati turističku atrakciju i znatno obogatiti turistički proizvod, te doprinijeti realizaciji većih prihoda od turizma i to kroz cijelu godinu. Stoga se predlaže ekološka proizvodnja povrća u funkciji obogaćenja turističkog proizvoda poljoprivrednih obiteljskih gospodarstava.

ekološka proizvodnja; obiteljska poljoprivredna gospodarstva; turistička ponuda;

nije evidentirano

engleski

Organic Vegetable Production in the Function of Tourist Supply Enrichment

Konvencionalnu proizvodnju povrća karakteriziraju visok stupanj inputa sredstava i materijala, te visoki stupanj kemizacije, čime se postižu visoki prinosi i smanjuju troškovi po jedinici površine. Ovakvim sustavom gospodarenja, uz nestručnu proizvodnju, značajno se povećavaju rizici za onečišćenje okoliša. Iz tih razloga, razvojem svijesti kod ljudi, što je osobito izraženo kod razvijenijih zemalja (zapadna Europa i SAD), u posljednjih petnaestak godina, povećala se potražnja za svježim i prerađenim povrćem iz ekološkog sustava gospodarenja gdje nije dozvoljena upotreba kemijski sintetiziranih sredstava. Ovakav trend, neminovno je uvjetovao i tendenciju povećanja površina u ekološkom sustavu gospodarenja. Osobito interesantna područja za takav sustav gospodarenja su dosad kemijskim sredstvima nezagađene površine, a kakvim obiluje naša zemlja. To se vrlo dobro može iskoristiti i u proširenju turističke ponude s obzirom da je povrće iz ekološke proizvodnje na razvijenim tržištima zapadne Europe i SAD-a od 10 do 30 % skuplje u odnosu na ono iz konvencionalnog sustava. Gosti iz tih destinacija imaju naviku konzumirati takvo povrće i za to su spremni platiti višu cijenu. Istraživanje pri Institutu za poljoprivredu i turizam iz Poreča ukazalo je na neprofitabilnost ekološkog sustava proizvodnje povrća na specijaliziranim gospodarstvima u odnosu na konvencionalni i održivi, za što postoji više razloga. Glavni razlozi tome su: neminovno niži prinosi (u nekim godinama i izostanak prinosa), neučinkovitost zakonske regulative na terenu, vrlo malo tržište za te proizvode, nespremnost potrošača da plate višu cijenu, neupućenost potrošača u kvalitetu takvih proizvoda itd. Iz tih razloga autori predlažu razvijanje tzv. 'Agro-eko’ turizma na poljoprivrednim obiteljskim gospodarstvima na kojima bi bio moguć direktan plasman ekološki proizvedenog povrća gostima gospodarstva, te bi se na taj način omogućilo postizanje viših cijena. Uključivanjem turista u pojedine segmente proizvodnje djelomično bi se smanjili troškovi iste a ujedno obogatio sadržaj boravka gosta na poljoprivrednom imanju. Naime, po svojim prohtjevima, uključujući i prehranu, turističko tržište postaje sve segmentiranije i izbirljivije. Mnogobrojne &laquo ; ; vrste&raquo ; ; turista, kao što su, primjerice, vegetarijanci, ljubitelji zdrave prehrane, sudionici zdravstvenog turizma, eko turizma, gastronomskog i enološkog turizma, ponuđenoj hrani pristupaju zahtjevnije. Takvi su turisti spremni platiti svoje prohtjeve i posjetiti turističku destinaciju koja ih može u tom smislu zadovoljiti. Prepoznatljiva prehrana, regionalni specijaliteti pripremljeni od ekološki proizvedenih namirnica, može predstavljati turističku atrakciju i znatno obogatiti turistički proizvod, te doprinijeti realizaciji većih prihoda od turizma i to kroz cijelu godinu. Stoga se predlaže ekološka proizvodnja povrća u funkciji obogaćenja turističkog proizvoda poljoprivrednih obiteljskih gospodarstava.

organic production; family farms; tourist supply

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

121-125-x.

2004.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik priopćenja II. savjetovanja HAED-a s međunarodnim sudjelovanjem 'Menadžment u agrobiznisu'

Juračak, J.

Zagreb: Hrvatsko agroekonomsko društvo (HAED) ; Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Podaci o skupu

II. savjetovanje HAED-a s međunarodnim sudjelovanjem 'Menedžment u agrobiznisu'

predavanje

04.11.2004-05.11.2004

Stubičke Toplice, Hrvatska

Povezanost rada

Poljoprivreda (agronomija), Ekonomija