Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Manifesne i latentne karakteristike testova vertikalne skočnosti (CROSBI ID 107617)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Metikoš, Boris ; Marković, Goran ; Sekulić, Damir Manifesne i latentne karakteristike testova vertikalne skočnosti // Hrvatski športskomedicinski vjesnik, 16 (2001), 1-3; 44-50

Podaci o odgovornosti

Metikoš, Boris ; Marković, Goran ; Sekulić, Damir

hrvatski

Manifesne i latentne karakteristike testova vertikalne skočnosti

Ovo istraživanje provedeno je s ciljem utvrđivanja razlika u mogućnosti generiranja odrazne sile između šest testova vertikalne skočnosti te definiranja latentnih dimenzija odgovornih za varijabilitet i kovarijabilitet svih analiziranih motoričkih zadataka. U tu svrhu je na uzorku od 168 zdravih, kineziološki aktivnih studenata Fakulteta za fizičku kulturu (FFK) primjenjena baterija od šest testova vertikalne skočnosti koji su konstruirani s namjerom da reprezentiraju generiranje maksimalne vetikalne sile u tipičnim fazama kretanja kod izvođenja složenih tehnika klasičnog dizanja utega. Samo mjerenje testova obavljeno je Abalakovim metodom. Rezultati provedenih analiza pokazali su kako se maksimalna vertikalna skočnost može optimalno manifestirati samo u klasičnom vertikalnom skoku sa zamahom ruku i vertikalnom skoku iz statičke pozicije čučnja sa zamahom ruku.Sve ostale kretne strukture zahtijevaju visok stupanj specijalističkog znanja i trenažnog iskustva iz područja dizanja utega klasičnim načinom. U prostoru analiziranih varijabli egzistira samo jedna latentna dimenzija koja je interpretirana kao eksplozivna snaga tipa vertikalne skočnosti.

vertikalni skok; eksplozivna snaga; abalak test

nije evidentirano

engleski

Manifest and latent characteristics of vertical jump tests

nije evidentirano

vertical jump; explosive power; abalak test

nije evidentirano

Podaci o izdanju

16 (1-3)

2001.

44-50

objavljeno

0354-0766

Povezanost rada

Pedagogija