Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Učenje i poučavanje geometrijskih tijela primjenom suvremene informacijske tehnologije (CROSBI ID 339196)

Ocjenski rad | diplomski rad

Budimir, Anamarija Učenje i poučavanje geometrijskih tijela primjenom suvremene informacijske tehnologije / Slavomir, Stankov (mentor); Slavomir, Stankov (neposredni voditelj). Split, Visoka učiteljska škola u Splitu, . 2004

Podaci o odgovornosti

Budimir, Anamarija

Slavomir, Stankov

Slavomir, Stankov

hrvatski

Učenje i poučavanje geometrijskih tijela primjenom suvremene informacijske tehnologije

Potaknuti manjkavostima tradicionalne nastave, a osobito slabom motiviranosti učenika za usvajanje nastavnih sadržaja te željom za promjenama istih, odlučili smo primijeniti suvremenu informacijsku tehnologiju, točnije autorsku hipermedijsku ljusku TEx-Sys i Web orijentirani inteligentni tutorski sustav DTEx-Sys u IV. razredu osnovne škole i to na području matematike i prirode i društva. U tu svrhu smo proveli akcijsko istraživanje u kojem smo koristili eksperiment s jednom grupom u dva ciklusa, proveli smo tri testiranja (jedno tradicionalno testiranje i dva testiranja kvizom sustava DTEx-Sys) te dva anketiranja (nakon obrade geometrijskih sadržaja i nakon prvog testiranja kvizom). Učenike smo upoznali s ovakvim načinom učenja i poučavanja dvama nastavnim jedinicama iz matematike: &laquo ; Mjerenje volumena&raquo ; i &laquo ; Volumen kvadra&raquo ; . Za ove sadržaje smo se odlučili jer smo smatrali da bi naši inteligentni tutorski sustavi mogli uvelike doprinijeti njihovom lakšem usvajanju i motivaciji učenika. Pomoću tih nastavnih sadržaja smo izgradili bazu znanja u sustavu TEx-Sys i prezentirali je učenicima na satima obrade novog gradiva kombinirajući rad pomoću računala s metodama i oblicima rada u tradicionalnoj nastavi. Tradicionalnim testiranjem smo odabrali učenike koje smo upoznali s kvizom sustava DTEx-Sys i zatim ih testirali testom istog kviza na dvama bazama znanja: &laquo ; Kocke i kvadri&raquo ; iz matematike&raquo ; i &laquo ; Životinje&raquo ; iz prirode i društva. Nastavni sadržaji iz prirode i društva su nam poslužili za provjeravanje usvojenosti koncepcije kviza kod učenika i njihovog snalaženja u sustavu DTEx-Sys. Rezultati testiranja su dokazali da su učenici jako dobro usvojili nastavne sadržaje i način korištenja sustava DTEx-Sys. Osobito su nas zanimala mišljenja učenika o ovakvom načinu učenja i poučavanja pa smo ih prikupili anketiranjem. Dvije provedene ankete su potvrdile oduševljenje učenika i izuzetan interes za ovakav način rada u učionici, dobru motiviranost za usvajanje nastavnih sadržaja, pomoć pri učenju koju im je omogućila primjena naših ITS-ova i njihovu želju da što više koriste računalo u nastavi. Rezultati istraživanja su uvelike nadmašili naša očekivanja jer smo predviđali poteškoće učenika u razumijevanju nekih temeljnih pojmova koji sudjeluju u oblikovanju pitanja kviza pa smo za objašnjavanje istih pripremili učenicima prilagođen scenarij koji se pokazao adekvatnim za njihovu dob i način razmišljanja. Uspjeh ovog istraživanja nas navodi na promišljanja o nastavku rada na ovom području koji postaje sve potrebniji jer promjene traže sami učenici. Smatramo da bi reformi školskog sustava pomogla izrada planova i programa pomoću inteligentnih tutorskih sustava čime bi učitelji dobili kvalitetne pripreme za sat koje mogu lako modificirati po vlastitim željama, a imali bi i više vremena za individualni pristup učeniku. Rad na ovom prijedlogu bi omogućio i pomoć djeci s posebnim potrebama za koju bi se mogli izrađivati posebni planovi i programi, a pomogao bi i učenicima koji uče na daljinu. Ovakav rad bi nužno utjecao i na razvoj i modificiranje samog sustava radi njegove što bolje prilagodbe učenicima, a za sve to je potreban interdisciplinarni pristup ovom problemu kako se ne bi zaboravile potrebe i mogućnosti učenika bez kojeg sve ovo ne bi imalo smisla.

informacijka i komunikacijska tehnologija; inteligentni tutorski sustavi; učenje i poučavanje; geometrijska tijela

nije evidentirano

engleski

Information technology in learning and teaching of geometrichal bodies

nije evidentirano

information and communication technology; intelligent tutoring systems; learning and teaching; geometrichal bodies

nije evidentirano

Podaci o izdanju

130

30.09.2004.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Visoka učiteljska škola u Splitu

Split

Povezanost rada




Računarstvo