Urednička knjiga | zbornik radova s konferencije

Europljani / Kalapoš Gašparac, Sanja (urednica hrvatskog izdanja) (ur.) Zagreb: Jesenski i Turk, 2004

Kalapoš Gašparac, Sanja (urednica hrvatskog izdanja)

Daun, Ake i Janson, Sören (urednici izvornika)

Kalapoš Gašparac, Sanja i Heidl, Ana

Europljani

Što zapravo znači biti Europljaninom? Urednici knjige zamolili su skupinu europskih znanstvenika da, iz svojih osobnih perspektiva, promisle složenu temu nacionalnih identiteta u Europi. Njihovi odgovori na taj izazov, objavljeni u ovoj knjizi, fascinantan su mozaik europske raznovrsnosti, što je osobito zanimljivo zbog budućnosti u kojoj će Europa zasigurno biti sve više integrirana, i u kojoj će suradnja izvan nacionalnih granica biti neodvojivim dijelom gospodarskog i društvenog razvoja. Autori nam predstavljaju raznolikost brojnih kulturnih i etničkih skupina koje, između ostalih, sačinjavaju europske narode, okupljenih u političke, i gospodarske zajednice u kojima ipak zadržavaju svoje različite kulturne identitete. U Hrvatskoj je o temi Europe i europskih identiteta pisano mnogo, ali rijetko kada iz etnološke, odnosno kulturnoantropološke perspektive, što ovu knjigu čini izuzetno zanimljivom i relevantnom za svakoga tko se, iz stručnih ili sasvim osobnih razloga, zanima za pitanja ujedinjene Europe. Kako pokazuje ova knjiga, međusobno približavanje europskih naroda, njihova uska gospodarska, kulturna i politička suradnja, uz istodobno očuvanje, ali i daljnje razvijanje individualnih nacionalnih značajki te njegovanje vlastitog identiteta i ravnopravno vrednovanje svake pojedine nacije moguće je, a velikim dijelom i ostvareno.

Europljani; identitet; kultura

Europeans

Europeans; identity; culture