Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Obilježja putovanja Nijemaca u 2003. godini i neka predviđanja za 2004. godinu (CROSBI ID 108222)

Prilog u časopisu | prikaz, osvrt, kritika

Hendija, Zvjezdana Obilježja putovanja Nijemaca u 2003. godini i neka predviđanja za 2004. godinu // Turizam, 52 (2004), 2; 209-210-x

Podaci o odgovornosti

Hendija, Zvjezdana

hrvatski

Obilježja putovanja Nijemaca u 2003. godini i neka predviđanja za 2004. godinu

Već desetljećima Njemačka je uz SAD vodeće svjetsko emitivno turističko tržište. Prema najnovijim podacima Svjetske turističke organizacije za 2002. godinu izdaci za turistička putovanja u inozemstvo s ta dva tržišta bili su veći od 55 milijardi eura, pri čemu su Nijemci utrošili oko 56 milijardi eura, a Amerikanci oko 61 milijardu eura. Prema tom pokazatelju Njemačka se svrstava na drugo mjesto u svijetu i prvo u Europi. I 2003. se Njemačka ponovno potvrdila kao snažno i stabilno emitivno turističko tržište prema rezultatima 34. istraživanja nazvanog Reiseanalyse. Usprkos svim negativnim zbivanjima u svijetu, koja su u nekim regijama osjetno narušila turistička kretanja (izbijanje rata u Iraku, pojava atipične upale pluća, tzv. SARS-a, sve veći strah od terorizma, slabljenje svjetskoga gospodarstva), ni te godine nije se smanjio interes Nijemaca za turistička putovanja, čime je Njemačka samo učvrstila svoju poziciju na turističkom tržištu. Već ranije uočena vrlo izražena sklonost Nijemaca da putuju (77% stanovništva), potaknula je i te godine gotovo 50 milijuna punoljetnih stanovnika starijih od 14 godina na turistička putovanja. Oni su ostvarili više od 66 milijuna odmorišnih putovanja, koja su trajala dulje od pet dana, pri čemu je većina tih putovanja bila ostvarena u inozemstvu (45 milijuna), a trećina u zemlji (21 milijun). Učestalost odlaska na putovanja kod Nijemaca je kao uvijek do sada veoma visoka. U prosjeku njemački turist ostvari oko 1, 3 odmorišnih putovanja tijekom godine, pri čemu je u 2003. godini 57% Nijemaca putovalo jednom godišnje, 15% ih je putovalo dva puta, a 5% i češće od tri puta. Tijekom odmora njemački gosti troše sve više, pa je tako njihova prosječna dnevna potrošnja po osobi 2003. godine iznosila 62 eura, što je bilo za 9 eura više negoli prije pet godine (1998.), pa čak i malo više (za 1 euro) negoli lanjske godine, a to upućuje na trend laganog povećanja prosječne dnevne potrošnje njemačkih gostiju. Uz nešto veću dnevnu potrošnju, uočeno je također sve veće zanimanje Nijemaca za razne oblike popusta na putovanjima, premda Nijemci još ne ulaze u kategoriju gostiju koji se vole cjenkati. Osim ovih pozitivnih trendova uočenih na njemačkom turističkom tržištu, nastavlja se, već ranije uočeni, trend skraćivanja boravka, koji je započeo još 2000. godine. Odmorišna putovanja Nijemaca koja su 1999. godine prosječno trajala oko 14, 0 dana, 2002. godine skraćena su na 13, 5 dana, a 2003. na 12, 8 dana. Za neka druga obilježja putovanja Nijemaca, kao što su organizacija putovanja i korišteno prijevozno sredstvo važno je znati da li se odvijaju u zemlji ili u inozemstvu. Nijemci koji provode odmor u domovini uglavnom sami organiziraju putovanje (84%), dok se oni koji putuju u inozemstvo većinom koriste uslugama posrednika (58%), bilo tako što kupuju paket-aranžmane (39%) ili se koriste nekim drugim uslugama putničkih agencija (19%). Usporedbe radi, domaće paket-aranžmane kupuje samo 9% Nijemaca. Isto tako, razlike su posebno velike u korištenju prijevoznih sredstava, pa dok se Nijemci u domaćem turizmu rijetko koriste zrakoplovom kao prijevoznim sredstvom (0, 5%), u inozemnom je to najčešće korištena vrsta prijevoza (48%). Za odmor u zemlji Nijemci se najradije koriste osobnim automobilom (75%) i željeznicom (13%), a tim se dvjema vrstama prijevoznih sredstava znatno manje koriste za putovanja u inozemstvo, i to osobnim automobilom upola manje (37%), a željeznicom minimalno (3%). Osobito je porasla popularnost putovanja koja se koriste uslugama posebnih zrakoplovnih kompanija tipa Ryanair, Germanwings, HLX i sličnih, koje nude jeftinije letove. Takva turistička putovanja udvostručena su u odnosu na prethodnu godinu, a i ubuduće se predviđa njihov rast. Motivacija njemačkih gostiju razlikuje se od većine europskih, koji sve više traže odmor ispunjen aktivnostima. Za razliku od njih, Nijemci se i nadalje mogu okarakterizirati kao tradicionalni dokoličari, koji se zadovoljavaju klasičnim pasivnim odmorom. Među njihovim motivima putovanja prevladava želja za opuštanjem u nestresnoj okolini (63%), osjećaj potpune slobode i korištenje vremena samo za sebe (56%), odmaranje (34%), a samo mali broj Nijemaca se na odmoru želi aktivno baviti nekim sportom (6%), istraživati i riskirati (7%) ili ih zanima obrazovanje i kultura (14%). Među njemačkim gostima rijetki su oni koji se na odmoru vole baviti nekim većim tjelesnim ili umnim naporom. Poslije vlastite domovine (32, 6%), destinacije koje Nijemci najviše posjećuju su već tradicionalno Španjolska (12, 7%), Italija (8, 6%) i Austrija (6, 8). No, za razliku od domaćih putovanja, za koja interes raste iz godine u godinu, zanimanje Nijemaca za ta njihova tradicionalna inozemna tržišta postupno slabi. U odnosu na prethodnu godinu na njemačkom je tržištu posebno porastao interes za Tursku, Bugarsku, Hrvatsku i ostale istočnoeuropske zemlje, dok i dalje slabi zanimanje za putovanja u prekomorske destinacije. Za receptivna turistička tržišta najinteresantniji su nalazi o namjerama putovanja Nijemaca u budućnosti. Prema tim nalazima Nijemci 2004. godine namjeravaju još češće putovati negoli su to činili 2003. godine, jer je početkom te godine čak 69% Nijemaca imalo unaprijed isplaniran odmor, a njima će se sigurno pridružiti i oni koji još nisu znali gdje će ljetovati (18%), dok samo 13% uopće nije željelo ići na odmor. Prošle godine udio tih Nijemaca koji nisu željeli ići na odmor bio je za 3 postotna boda viši od ovogodišnjega. Prognoze stručnjaka koji izrađuju Reiseanalyse i nadalje su optimistične, pa se za 2004. godinu predviđa osobito velik porast interesa Nijemaca za odmor kod kuće (domaći turizam), kao i za putovanja u Tursku, Madžarsku, Bugarsku, Egipat i baltičke zemlje, dok će tržišni lideri s više od polovine ukupno ostvarenih putovanja Nijemaca i nadalje biti domaće tržište, Španjolska i Italija. Među vrstama putovanja više od polovine trebala bi biti tradicionalna kupališno-odmorišna obiteljska putovanja, pri čemu će posebno porasti zanimanje Nijemaca za paket-aranžmane, autobusni prijevoz, kampiranje, zatim za odmor u zimsko doba godine na snijegu i u toplijim krajevima, te za zdravstveni turizam, odnosno tzv. welness-programe i kratka putovanja.

obilježja putovanja; njemački turisti

nije evidentirano

engleski

Travel patterns of German tourists in 2003 and some forecasts for 2004

nije evidentirano

travel patterns; German tourists

nije evidentirano

Podaci o izdanju

52 (2)

2004.

209-210-x

objavljeno

0494-2639

Povezanost rada

Ekonomija