Procjena udara bure upotrebom mezoskalnog numeričkog modela (CROSBI ID 339328)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Belušić, Danijel Procjena udara bure upotrebom mezoskalnog numeričkog modela / Bencetić Klaić, Zvjezdana (mentor); Bencetić Klaić, Zvjezdana (neposredni voditelj). Zagreb, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb, . 2004

Belušić, Danijel

Bencetić Klaić, Zvjezdana

Bencetić Klaić, Zvjezdana

Procjena udara bure upotrebom mezoskalnog numeričkog modela

U ovom je radu primijenjena WGE metoda na nekoliko slučajeva s burom te je provjerena njena uspješnost. Izvedene su numeričke simulacije epizoda bure korištenjem nehidrostatskog mezoskalnog modela MEMO6. Model je točno simulirao početak i završetak bure, dok je slaganje između simuliranih i mjerenih brzina vjetra varirala iz epizode u epizodu. U slučajevima s točno simuliranim brzinama vjetra, rezultati WGE metode vrlo su dobri. To povlači da bi se WGE metoda mogla koristiti u prognoziranju udara bure. Rezultati WGE metode također ukazuju na mogućnost dodatnog pojednostavljenja metode za primjene na buri. Proučavanjem toka bure i njene termodinamičke strukture uviđa se da nakon početka bure dinamička nestabilnost u potpunosti nadjača uzgonske sile. To znači da će čest s maksimalnom brzinom vjetra u graničnom sloju uvijek moći dosegnuti tlo i rezultirati udarom vjetra. Iz toga slijedi da je dovoljno poznavati samo vertikalni profil brzine vjetra da bi se odredio udar. Ovakav pristup, iako potpuno temeljen na fizikalnim razmatranjima, predstavlja vrlo jednostavan način određivanja udara bure i može se lako primijeniti u operativnim prognostičkim modelima za prognozu bure.

bura; udar vjetra; WGE metoda; mezoskalni model

Estimation of bora wind gusts by means of mesoscale numerical model

Bora; wind gust; WGE method; mesoscale model