Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Je li matematika bauk? Stavovi, uvjerenja i strah od matematike kod gimnazijalaca (CROSBI ID 108601)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Arambašić, Lidija ; Vlahović-Štetić, Vesna ; Severinac, Ana Je li matematika bauk? Stavovi, uvjerenja i strah od matematike kod gimnazijalaca // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 6 (2005), 80; 1081-1102-x

Podaci o odgovornosti

Arambašić, Lidija ; Vlahović-Štetić, Vesna ; Severinac, Ana

hrvatski

Je li matematika bauk? Stavovi, uvjerenja i strah od matematike kod gimnazijalaca

U istraživanju su provjeravani stavovi srednjoškolaca prema matematici, njihova uvjerenja vezana uz matematiku (je li sposobnost za matematiku urođena i je li matematika muška domena), u kojoj je mjeri kod gimnazijalaca prisutan strah od matematike te postoje li razlike u tim varijablama ovisno o usmjerenju izabrane škole i spolu učenika. Analize su provedene na podacima dobivenim od 510 učenika svih četiriju razreda dviju jezičnih i jedne prirodoslovno-matematičke gimnazije. Upotrijebljena su dva mjerna instrumenta: Ljestvica za ispitivanje stavova i uvjerenja prema matematici te Ljestvica za ispitivanje straha od matematike. Rezultati za cijeli uzorak pokazuju da sudionici istraživanja imaju neutralan stav prema matematici, da uglavnom ne vjeruju da su matematičke sposobnosti urođene te da se ne slažu da je matematika više muška nego ženska domena. Usporedba rezultata s obzirom na obrazovno usmjerenje pokazala je da učenici prirodoslovno-matematičke gimnazije imaju nešto pozitivniji stav prema matematici i da manje vjeruju u urođenost matematičkih sposobnosti od učenika jezičnih gimnazija. Kod uvjerenja da je matematika muška domena pokazalo se da se ispitani učenici s time ne slažu, a to neslaganje jače je izraženo kod djevojaka i učenika prirodoslovno-matematičkog usmjerenja nego kod mladića i učenika jezičnog usmjerenja. Strah od matematike na cijelom uzroku slabo je izražen, a s obzirom na gimnazijsko usmjerenje i spol, pokazalo se da je nešto jači kod učenika jezičnog usmjerenja i kod djevojaka. Interakcijski efekti spola i obrazovnog usmjerenja nisu dobiveni niti na jednoj ispitanoj varijabli. Rezultati su komentirani s obzirom na odabir školovanja sudionika i različitom socijalizacijom učenika različitog spola.

stavovi prema matematici; uvjerenja o matematici; strah od matematike; spolne razlike; usmjerenje gimnazije

nije evidentirano

engleski

Is math something scary? Attitudes and beliefs toward math and math anxiety in secondary school students

nije evidentirano

attitudes toward math; beliefs about math; math anxiety; gender differences; educational orientation

nije evidentirano

Podaci o izdanju

6 (80)

2005.

1081-1102-x

objavljeno

1330-0288

Povezanost rada

Psihologija

Indeksiranost