KIRURŠKO LIJEČENJE ANEURIZMI ASCENDENTNE AORTE (CROSBI ID 500509)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Šimić, Ognjen ; Medved, Igor ; Kovačević, Miljenko ; Šustić, Alan KIRURŠKO LIJEČENJE ANEURIZMI ASCENDENTNE AORTE. 2002

Šimić, Ognjen ; Medved, Igor ; Kovačević, Miljenko ; Šustić, Alan

KIRURŠKO LIJEČENJE ANEURIZMI ASCENDENTNE AORTE

UVOD: Kirurško liječenje aneurizmi uzlazne aorte spada u najzahtjevnije intervencije. Cilj rada je analiza rezultata operiranih pacijenata s posebnim osvrtom na hitnost operacijskog postupka, te patoanatomske konstelacije. PACIJENTI I METODE: U razdoblju od veljače 1991.g. do ožujka 2002.g. operirano je 48 pacijenata ( 30 muškaraca, 18 žena srednje dobi 52 godine) zbog aneurizme asendentne aorte. U grupi A ; u 33 bolesnika (68%) dijagnosticirana je akutna disekcija uzlazne aorte tipa DeBakey I ili II. Dijagozna je utvrđena transezofagealnim ultrazvukom, CT, MRI ili angiografijom. Zamjena suprakoronarnog dijela uzlazne aorte sa zamjenom ili plastikom aortalne valvule učinjena je u 31 bolesnika s akutnom disekcijom, u dva bolesnika primijenjena je modificirana Bentall-ova tehnika. U grupi B ; u 15 bolesnika s nedisecirajućom aneurizmom rabljene su tehnike ; modificirana Bentall tehnika ( 8 bolesnika) ili zamjena aortalne valvule sa zamjenom suprakoronarne aorte. (7 bolesnika). REZULTATI: Cjelokupni mortalitet, grupa A i B bio je 20, 8% (10 perioperacijski umrlih bolesnika) Svi navedeni bolesnici umrli su u ranom poslijeoperacijskom razdoblju, a pretežiti uzrok smrti su bile neurološke komplikacije i multiorgnsko zatajenje. Smrtnost operiranih pacijenta grupeA sa disekcijom aorte je bila 24% (8 pacijentata) a u grupi B , bolesnika operiranih s nediseciranim aneurizmama umrla su samo 2 bolesnika (13%). ZAKLJUČAK: Kirurško liječenje aneurizmi uzlazne aorte povezano je sa visokim morbiditetom i letalitetom. Hitnost operacijskog zahvata i aortalna disekcija, (grupa A), su predisponirajući čimbenik za visoki morbiditet i letalitet. Elektivno kirurško liječenje aortalnih aneurizmi prije disekcije, (grupa B), je superiornije i trebalo bi se učestalije primjenjivati.

Aneurizme ascendentne aorte; kirurško liječenje

SURGICAL MANAGEMENT OF ASCENDING AORTIC ANEURYSMS

Surgical management; Ascending aortic aneurysms