REVASKULARIZACIJA MIOKARDA U BOLESNIKA NA KRONIČNOJ HEMODIJALIZI (CROSBI ID 500879)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Medved Igor, šimić Ognjen, Kovačević Miljenko REVASKULARIZACIJA MIOKARDA U BOLESNIKA NA KRONIČNOJ HEMODIJALIZI. 2002

Medved Igor, šimić Ognjen, Kovačević Miljenko

REVASKULARIZACIJA MIOKARDA U BOLESNIKA NA KRONIČNOJ HEMODIJALIZI

UVOD: Ishemična bolest srca vodeći je uzrok smrti u bolesnika na kroničnoj hemodijalizi. Operacijski rizik kirurške revaskularizacije miokarda u toj skupini bolesnika značajno je viši u odnosu na ostale bolesnike s ishemičnom bolesti srca, a dugotrajno preživljavanje loše. Uzrok tome su brojne koegzistirajuće nekardijalne bolesti. Ekstrakorporalna cirkulacija u navedenoj skupini bolesnika predstavlja poseban problem zbog velikog pomjeranja tekućine između različitih tjelesnih odjeljaka. Cilj studije je utvrditi je li intermitentna okluzije aorte uz induciranu fibrilaciji i umjerenu hipotermiju sigurna protekcija miokarda tijekom revaskularizacije miokarda u bolesnika na kroničnoj hemodijalizi. PACIJENTI I METODE:Učinjena je retrospektivna analiza deset bolesnika na kroničnoj dijalizi koji su podvrgnuti izoliranoj kirurškoj revaskularizaciji miokarda u razdoblju od veljače 1998. g. do veljače 2002. g. U svakog bolesnika je unutar 24 sata prije operacije učinjena hemodijaliza. Svi bolesnici operirani su od istog operatera uz primjenu ekstrakorporalne cirkulacije. U svih bolesnika, kao tehnika protekcije miokarda, korištena je intermitentna okluzija aorte uz induciranu fibrilaciju i umjerenu hipotermiju. Poslijeoperacijski je učinjena hemodijaliza ovisno o hemodinamskim i laboratorijskim vrijednostima bolesnika. REZULTATI:Operirano je 10 bolesnika s ishemičnom bolesti srca u dobi od 59 &plusmn ; 11 godina. Tri bolesnika bila su ženskog spola. Prosječna prijeoperacijska ejakcijska frakcija iznosila je 35% &plusmn ; 9%. Prosječan broj premosnica bio je 2, 7 u rasponu od 2-4. U četiri bolesnika koristili smo unutarnju grudnu arteriju. Prosječno vrijeme ekstrakorporalne cirkulacije bilo je 92 &plusmn ; 17 minute, a ishemije 24 &plusmn ; 4 minute. U nijednog bolesnika intraoperacijski nije učinjena hemofiltracija. U ranom poslijeoperacijskom razdoblju (do 30 dana) nismo imali smrtnosti niti večih kirurških komplikacija. ZAKLJUČAK: Unatoč povećanom operacijskom riziku operacija revaskularizacije miokarda u bolesnika na kroničnoj hemodijalizi siguran je postupak. Intermitentna okluzija aorte uz induciranu fibrilaciju i umjerenu hipotermiju sigurna je i primjenjiva metoda protekcije miokarda u bolesnika na kroničnoj hemodijalizi, te ne zahtjeva hemofiltraciju tijekom operacije.

REVASKULARIZACIJA MIOKARDA; KRONIČNA HEMODIJALIZA

CABG IN DIALYSIS PATINETS

CABG; CHRONIC DIALYSIS