Nematode kao pokazatelji stanja agroekosustava (CROSBI ID 81372)

Ivezić, Marija ; Raspudić, Emilija ; Mlinarević, Mirjana Nematode kao pokazatelji stanja agroekosustava // Poljoprivreda (Osijek), 3 (1997), 2; 11-14

Ivezić, Marija ; Raspudić, Emilija ; Mlinarević, Mirjana

Nematode kao pokazatelji stanja agroekosustava

Zajednice nematoda smatraju se izuzetno pogodnima za praćenje kvalitete ekosustava tla. Moguće ih je svrstati po različitim kriterijima: trofička grupa, c-p skala, period reprodukcije i dr. Uzorkovanje je izvršeno u svibnju i lipnju 1997. godine. Uzorci tla uzeti su u dva navrata, na površini zasijanoj pšenicom, u smjeni ratarskih kultura, u dva načina obrade i to: standardna (oranje, tanjuranje, sjetva) i reducirana obrada tla (tanjuranje, sjetva). U oba slučaja bile su zastupljene nematode iz sve četiri trofičke grupe. Brojnost nematoda izražena na 1 kg tla bila je na površinama s reduciranom obradom 10375 nematoda, dok je na površinama sa standardnom obradom tla brojnost bila 7235 nematoda. Stanje agroekosustava određuje se i Maturity indexom (MI). To je index koji se temelji na c-p skali od 1 (kolonizeri) do 5 (perzisteri). Nematode iz c-p grupe 1 - kolonizeri (Rhabditis)brojnije su u tlu sa standardnom obradom, dok je c-p grupa 5 - perzisteri (Nygolaimus, Eudorylaimus)brojnija u tlu s reduciranom obradom. Niže vrijednosti MI dobivene su pri standardnoj obradi tla, što ukazuje na jače uznemiravanu površinu tla od tla s reduciranom obradom.

zajednica nematoda ; agroekosustav ; Maturity index ; bioindikatori

Nematodes as indicators of agroecosystem conditions

nematode community ; agroecosystem ; Maturity index ; bioindicators